• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

افتتاح پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت

  • کد خبر : 5150
  • 01 مرداد 1399 - 20:32
افتتاح پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی با حضور معاون درمان وزیر بهداشت
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نخستین برنامه سفر امروز خود به شیراز، پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «قاسم جان بابائی» معاون درمان وزیر بهداشت که با همراهی دکتر «عبدالخالق کشاورزی» مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت به شیراز سفر کرده است، ابتدای صبح امروز، یکم مرداد، در آئین بهره برداری از پروژه مگا آی سی یو در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز حضور یافت.

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه بهداشت و درمان کرونا

معاون درمان وزیر بهداشت در این آئین با بیان اینکه طی دو هفته اخیر، با روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی کروناویروس در استان فارس مواجه بوده ایم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفق ترین دانشگاه های کشور است که توانسته در بیماریابی، ایزوله و رصد بیماران موفق باشد و تا یک ماه پیش، شرایط مناسبی داشته است.

دکتر جان بابائی روند روبه افزایش ابتلا در استان فارس را نشانه ساده انگاری و بی توجهی عمومی نسبت به این بیماری عنوان کرد که در اثر رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسم ها صورت گرفته است.

او با تاکید بر نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت های ویژه در کشور، بیمارستان شهید دکتر فقیهی را بزرگترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی خواند که امروز، پروژه مگا آی سی یو این بیمارستان با ۲۲ تخت، برای خدمت به بیماران کروناویروس و دیگر بیماران نیازمند تخت های ویژه به بهره برداری رسید.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، این بخش درمانی را پروژه ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی خواند و از برنامه ریزی برای توسعه فاز دوم آن خبر داد.

دکتر جان بابائی برنامه وزارت بهداشت در بحران کروناویروس را توسعه زیرساخت ها و افزایش بخش های ویژه عنوان کرد.

او همچنین با اشاره به تولید ونتیلاتور در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیماریابی، رصد و ایزوله بیماران، همچنین در حوزه درمان، خدمات خوبی انجام داده و بهترین بیمارستان های خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داده که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران هستند.

دکتر جان بابائی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: هر دانشگاه تجربیات خاص خود را دارد و کارهای خوبی انجام داده که لازم است برای بهبود شرایط بتوانیم تبادل تجربیات ایجاد کنیم.

دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی اکبری» معاون درمان، دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر «قاسم جان بابائی» معاون درمان وزیر بهداشت و دکتر «عبدالخالق کشاورزی» مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت را همراهی می کردند

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5150

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.