• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

امسال ۸۳۱ هزار خدمت رادیولوژی در فارس ارائه شده است

  • کد خبر : 51172
  • 17 آبان 1401 - 18:10
امسال ۸۳۱ هزار خدمت رادیولوژی در فارس ارائه شده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها توسط بخش دولتی در استان فارس ۸۳۱ هزار خدمت رادیولوژی به بیماران ارائه شده است.

مهرداد شریفی سه‌شنبه ۱۷ آبان با گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی به خبرنگاران گفت: ۲۳۷ مرکز تصویربرداری پزشکی دولتی و خصوصی در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

او در خصوص تجهیزات سرمایه‌ای فعال در بخش‌های تصویربرداری دولتی نیز افزود: ۳۹ دستگاه سی تی اسکن، ۲۴ دستگاه ام آر ای، ۱۷ دستگاه آنژیوگرافی، ۱۰ دستگاه پزشکی هسته‌ای و پنج دستگاه شتاب دهنده از جمله این تجهیزات فعال به شمار می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت ۶۲۱ کارشناس رادیولوژی در مراکز زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تلاش این کارشناسان از مجموع بیش از ۸۳۱ هزار خدمت تصویربرداری ارائه شده از ابتدای سال جاری، بیش از ۴۵۰ هزار خدمت در حوزه رادیولوژی، بیش از ۲۹۰ هزار خدمت سی تی اسکن، ۸۴ هزار خدمت ام آرای و هفت هزار و ۹۰۰ خدمت پزشکی هسته‌ای بوده که در مراکز دولتی زیر مجموعه دانشگاه ارائه شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون با صدور ۱۲ پروانه جدید موسسه و بخش رادیولوژی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، زیرساخت‌های ارائه خدمات تصویربرداری پزشکی ارتقا یافته است.

او از بررسی دو پرونده راه اندازی مرکز جامع تصویربرداری دیگر خبر داد و گفت: پیگیری‌های مربوط به صدور مجوز، تجهیز و بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در شهرستان‌هایی غیر از قطب‌های درمانی استان نیز در حال انجام است.

شریفی یادآور شد: سال گذشته و در موج‌های شیوع کروناویروس، بیش از ۱۸۷ هزار خدمت سی تی اسکن برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ در مراکز دولتی دانشگاه انجام شده است که با بیش از ۴۵ درصد افزایش ظرفیت خدمات در بخش سی تی اسکن همراه بوده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51172

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.