• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

مساجد از پر‌رنگ‌ترین پایگاه‌های اجتماعی در انقلاب و دفاع مقدس بودند

  • کد خبر : 5105
  • 01 مرداد 1399 - 20:01
مساجد از پر‌رنگ‌ترین پایگاه‌های اجتماعی در انقلاب و دفاع مقدس بودند
سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: مساجد از پر‌رنگ‌ترین پایگاه اجتماعی چه قبل از انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه همین الان دارای اثر است.

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی‌‌» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نخستین جلسه کارگروه مساجد و اماکن متبرکه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس که با حضور اعضا در این اداره‌کل برگزار شد با اشاره به اینکه مسجد چه قبل از انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه همین الان دارای اثر است، حتی اگر بگویند رونق آن کم شده، اظهار داشت: مسجد پایگاه اجتماعی است که در دفاع مقدس آثار آن را شاهد بودیم.

کوشکی‌جهرمی افزود: در مساجد باید ازروح سربلندی، عظمت، عزت و شجاعت شهدا سخن گفته شود و هیئت امنای مساجد از موزه دفاع مقدس بازدید کنند  که در این زمینه این اداره‌کل راوی  برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته تا نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در ترکیه کودتا رخ داد، مساجد جلوی این کودتا را گرفتند و کسی این رویه را در یک کشور سکولار باور نمی‌کرد، تصریح کرد: در آن زمان ساعت ۲ بامداد مساجد با پخش اذان مردم را متوجه وقوع اتفاق کردند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که نقش مساجد با توانمندی‌ها باید تبیین شود، بیان داشت: ۱۰ طرح مهم انتخاب شود تا با هم افزایی سایر دستگاه‌ها به اجرا برسانیم.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: مساجد بهترین سرشاخه عملیاتی است و کارگروه‌های تخصصی وقتی ایده‌ای می‌دهند باید موضوعی باشد که تا عمق استان برود، اما برخی پیشنهادات خیلی کم اثراست.

این مسئول با یادآوری این مطلب که آنچه از دست ما برآید برای معرفی مسجد در دفاع مقدس انجام خواهیم داد، متذکر شد: ما گفتیم ۳ هزار برنامه اجرا می‌شود تاکید کرد اگر در هر پایگاه محله یک برنامه بگذارید این رقم به ۴ هزار عدد می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5105

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.