• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
5
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در بازدید از اردوگاه شهید دستغیب شیرازتأکید کرد:

تلاش برای رفع مشکلات اردوگاه شهید دستغیب با اولویت حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن

  • کد خبر : 5070
  • 31 تیر 1399 - 18:40
تلاش برای رفع مشکلات اردوگاه شهید دستغیب با اولویت حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: مرتفع کردن همه مشکلات این اردوگاه نیازمند منابع مالی زیادی است و برای نگهداشت اردوگاه در وضعیت مطلوب ، باید نسبت به اولویت‌بندی فعالیت‌ها اقدام نمود و آنچه هم‌اکنون اولویت اصلی این فضا است، تلاش برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی در جمع اعضای شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان در محل اردوگاه شهید دستغیب شیراز ، گفت: این اردوگاه به جهت پیشینه‌ای که دارد در حقیقت یک میراث ملی است که نیازمند توجه است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به حساسیت جامعه به سرنوشت این‌گونه فضاها به جهت حس مالکیت ملی نسبت به  آن و پی گیری مستمر توسط مردم،  گفت: فضاهای فرهنگی تربیتی و اردویی به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش آموزان و فرهنگیان، در حالت تعطیلی به سر می‌برند و به همین دلیل درآمدزایی خود را نیز ازدست‌داده‌اند و ما مکلفیم تا از این فضا نگهداری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اردوگاه شهید دستغیب ، گفت: مرتفع کردن همه مشکلات این اردوگاه نیازمند منابع مالی زیادی است و برای نگهداشت اردوگاه در وضعیت مطلوب ، باید نسبت به اولویت‌بندی فعالیت‌ها اقدام نمود  و آنچه هم‌اکنون اولویت اصلی این فضا است، تلاش برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک و تخریب آن است.

اسماعیلی مشکلات موجود اردوگاه را مربوط به سالیان متمادی دانست و گفت: تعمیرات و نگهداری ، رفع مشکلات مالکیتی بخشی از اردوگاه و تلاش برای اتصال اردوگاه به کوه باهدف برخورداری از اعتبارات ملی ، می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

وی توجه به درآمدزایی اردوگاه را اولویت بعدی دانست و گفت: در شرایط کنونی هزینه برای افزایش درآمدزایی اردوگاه ناکارآمد است و در آینده و با رفع مشکلات شیوع ویروس کرونا ،می‌توان در این زمینه اقدام کرد ، چنانچه با توجه به شرایط جغرافیایی اردوگاه و قرارگیری آن در کنار جاده اصلی ترانزیتی در استان ،امکان تجاری‌سازی بخشی از اردوگاه باهدف راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد  ،با رعایت دستورالعمل‌های وزارتی ،بسیار مفید است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس نیز که در ابتدای این جلسه به بیان مسائل و مشکلات اردوگاه شهید دستغیب پرداخت،  گفت:  این فضای فرهنگی تربیتی نیازمند رسیدگی به وضعیت ظاهری است که در این زمینه با همکاری شهرداری ، جمع‌آوری شاخ و برگ‌های خشک باهدف کاهش احتمال وقوع آتش‌سوزی انجام‌شده است.

جهانبخش بانشی  ، ادامه ساخت سالن اجتماعات اردوگاه و نصب تجهیزات آن را از دیگر اولویت‌های این محیط فرهنگی تربیتی عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای دانش‌آموزی استانی و ملی ،درآمد اردوگاه به صفر رسیده و با توجه به‌احتمال تداوم این وضعیت، لازم است برای هزینه‌های جاری و نگهداشت آن تصمیم‌گیری شود.

تعمیر و نوسازی تأسیسات برق اردوگاه ، رفع مشکل آب اردوگاه باهدف کشت محصولات کشاورزی در آن،امکان توسعه اردوگاه با استفاده از فضای حاشیه جاده اصلی برای تجاری‌سازی و کسب درآمد برای آن ، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اردوگاه است که بانشی به آن‌ها اشاره کرد.

محسن کلاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت:  در آینده نزدیک سالن اجتماعات اردوگاه تکمیل و آماده‌سازی خواهد شد و آنچه هم‌اکنون اولویت اردوگاه است،  حفظ و نگهداری از آن و تعیین وضعیت نگهبانان این فضا است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5070

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.