• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس مطرح کرد؛

بارندگی، زلزله و اجرای پروژه عمرانی دلایل رانش کوه در منصورآباد

  • کد خبر : 5046
  • 31 تیر 1399 - 18:20
بارندگی، زلزله و اجرای پروژه عمرانی دلایل رانش کوه در منصورآباد
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: کمیته فنی سه عامل شامل بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه‌ عمرانی و دستکاری انجام شده در طبیعت را به عنوان علت رانش کوه در محله منصورآباد شیراز بیان کرد.

دکتر امیرحسین جمشیدی با اعلام اینکه کمیته فنی بررسی حادثه رانش کوه در محله منصورآباد در بیانیه‌ای به امکان وجود این سه علت برای وقوع این حادثه اشاره کرده است، در زمینه راهکارهای ایمن‌سازی محل وقوع حادثه رانش کوه گفت: با توجه به اینکه در ضلع غربی منصورآباد یک دره وجود دارد بیشتر بحث سبک سازی مطرح است که اگر امکان داشته باشد از بالادست سبک سازی کنند و در درون این دره که در مجاورت آن قرار دارد بریزند.

جمشیدی افزود: ممکن است این دره آبراه باشد که در این زمینه قرار شده است تا ۲ روز آینده از آب منطقه ای استعلام شود تا وضعیت حوزه آبخیزداری آن به چه صورت است و اگر مشکلی در زمینه سیل و روان آب‌ها نداشته باشد یکی از راهکارهای ارایه شده این است که از بالادست سبک سازی شود و به دره ضلع غربی ریخته شود.

وی ادامه داد: قرار شد مطالعات قطعی در زمینه ایمن سازی منازل مسکونی از سوی مشاور انجام شود و قسمتی که در مجاورت خانه‌ها قرار دارد دیوار حائلی در کوهپایه اجرا شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: اهالی منصورآباد که در حال حاضر منازل خود را ترک کرده اند و در هتل مستقر هستند همچنان باید در هتل باشند، در هفته جاری در زمینه اسکان اهالی تعیین تکلیف 
می‌کنیم.

جمشیدی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته کوه حرکتی نداشته است.

شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹  رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز رخ داد که مسئولان اعلام کردند در اولین اقدام ۴۰ منزل مسکونی را که احتمال بروز خطر برای آن وجود داشت از سکنه خالی کردند.

در حال حاضر تعدادی از ساکنان محله منصورآباد شیراز در هتل پرسپولیس و هتل حافظ اسکان داده شده اند تا ابعاد این حادثه بررسی و راهکارهای ایمن سازی دنبال شود

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5046

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.