• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
مدیرکل بیمه سلامت فارس؛

حدود ۹۸ درصد نسخ الکترونیکی شده است

  • کد خبر : 50302
  • 02 آبان 1401 - 15:31
حدود ۹۸ درصد نسخ الکترونیکی شده است
مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه هم اینک ۹۸ درصد نسخ الکترونیکی شده، اعلام کرد که مهر امسال در فارس ۹۹ درصد کل نسخه‌ها به شکل الکترونیکی ثبت شده است.

دکتر علی‌محمد جعفرپور دوشنبه دوم آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیکی تاکنون ١٠۴ میلیون نسخه در کشور تولید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه بیمه به نسخه‌ای ارز ترجیحی می‌دهد که الکترونیکی نوشته شود، جعفرپور ادامه داد: در کشور برای شش میلیون نفر ردیف بودجه‌ای بیمه باز شده است.

او همچنین عنوان کرد که طی شش ماه اخیر در استان فارس ۶۹۳ میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به تحت پوشش قرار  داشتن ۴۶ میلیون نفر در کشور توسط بیمه سلامت، گفت: سهم فارس از این جمعیت، سه میلیون نفر است.

جعفرپور با بیان اینکه همچنان بیمه رایگان در کشور وجود دارد، اعلام کرد که ٢٠٠ هزار نفر در فارس بیمه شده‌اند و همچنان این مهم ادامه دارد.

او با اینکه خدمات درمانی در کشور ما از ارزانترین خدمات در دنیا است، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که باید خدمات غیر ضروری انجام نشود و به همین دلیل از سال ٩١ پزشک خانواده ایجاد شد که البته استقبالی از سوی بسیاری از استان‌ها به وجود نیامد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس عنوان کرد: مراقبت‌های اولیه سلامت در دنیا از ٣٠-۴٠ سال قبل جدی گرفته شد تا از بیماریهایی که در آینده گریبانگیر بشر می‌شود، جلوگیری شود و به همین دلیل پزشک خانواده در ایران استارت زده شد.

جعفرپور با بیان اینکه آغاز طرح پزشک خانواده، شروع بدی نبود اما باید تداوم یاید، خاطرنشان کرد: این موضوع در ایران با بهورزان و مراقبین سلامت در روستاها و شهرها شروع شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای طرح درمان ناباروی از سال گذشته آغاز شده و امروز به اوج خود رسیده است، افزود: این مهم در راستای افزایش و جوانی جمعیت اجرایی شد.قراردادهایی در این باره منعقد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس خاطرنشان کرد: پرداخت درمان ناباروی بدون سقف تا ٩٠ درصد در دولتی و تا ٧٠ درصد در بخش خصوصی برای بانوان اعمال می‌شود.

جعفرپور اعلام کرد که تا شهریورماه امسال بیش از ۴٠٠ نفر از زنان برای دریافت هزینه‌های درمان ناباروی به بیمه سلامت فارس مراجعه کرده‌اند.

او ادامه داد: درصد بالایی از خدمات ناباروی موفقیت آمیز نیست و ممکن است چند بار تکرار شود تا به تولد نوزاد بینجامد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین از راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج در کشور خبر داد و گفت: پیش نویس این موضوع در سازمان بیمه سلامت کشور در حال تدوین است.البته هزینه‌های درمان این بیماران متفاوت است.

جعفرپور به آخرین وضعیت مطالبات هم اشاره و بیان کرد: پیش از نسخه الکترونیکی، اسناد با تاخیر به بیمه سلامت ارسال می‌شد که حداقل این فرآیند سه ماه زمان می‌برد اما با الکترونیکی شدن نسخ، پایان هر ماه گزارش اسناد مشخص می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اسناد بیمارستانی روزانه ثبت و به کارشناس بیمه ارجاع داده می‌شود و پس از اصلاحات در صورت لزوم، ماهانه اسناد به بخش مالی ارسال می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین اعلام کرد که تنها دو بیمارستان خصوصی مادر و کودک و کوثر شیراز با بیمه سلامت قرارداد دارند و مابقی در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد هستند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: ٧۵٠٠ بیمار خاص در استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50302

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.