• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

تاخت و تاز کرونا در فارس/افزایش موارد بستری

  • کد خبر : 50259
  • 01 آبان 1401 - 23:19
تاخت و تاز کرونا در فارس/افزایش موارد بستری
موارد ابتلا و بستری کروناویروس در استان فارس همچنان روند افزایشی دارد و آمارهای روزانه این بیماری، هشداری جدی در خصوص نادیده گرفتن و کاهش حساسیت‌های پیشگیرانه است.

براساس آخرین آمارهای اعلامی علوم پزشکی شیراز، وضعیت شیوع بیماری کرونا در فارس به همراه موارد آنفلوآنزا، روندی افزایشی را نشان می‌دهد و این در حالیست که میزان حساسیت به دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه، مدام روندی کاهشی را طی می‌کند.

طبق این گزارش از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح یکشنبه یکم آبان، دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۱۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع تهیه و با بررسی آنها ۶۶۱ هزار و ۱۲۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۷۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۹۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۶۳ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۲ هزار و ۵۱۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستانها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است؛ در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۱۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۷۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۶۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۷۵ دُز نوبت سوم و ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50259

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.