• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

یار شیرازی شهید آوینی و جلوه نگار هنر مکتب شیراز جاودانه شد

  • کد خبر : 5023
  • 30 تیر 1399 - 20:47
یار شیرازی شهید آوینی و جلوه نگار هنر مکتب شیراز جاودانه شد
حوزه هنری استان فارس درگذشت دکتر بهمن فیزابی از همراهان شهید آوینی در نشریه سوره ، جلوه نگار هنر مکتب شیراز و از میراث داران مکتب معماری و هنرهای تزئینی فارس را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، دکتر بهمن فیزابی پژوهشگر هنر اسلامی و طراح گرافیک نام آور شیرازی، دار فانی را وداع گفت.  در کارنامه هنری وی تاسیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز،  مسئولیت بخش گرافیک ماهنامه سوره به سردبیری شهید سیدمرتضی آوینی از سال ۱۳۶۸تا ۱۳۷۱  و ده ها عنوان برجسته ملی و بین المللی به چشم می خورد.

متن این پیام بدین شرح است.

انالله و انا الیه راجعون

رفت تا دامنش از گرد زمین پاک بماند

آسمانی تر از آن بود که بر خاک بماند

هنر، ودیعتی است الهی و هنرمند نقش آفرینی که به حضرت دوست تاسی می کند تا آفرینش و افرینشگری رسم جاری زمانه باشد و آنچه از هنرمند بر جای می ماند، تنها هنر اوست که نبض جاری روزگار است. استاد دکتر بهمن فیزابی از سلاله هنرمندان اندیشه ورزی بود که اخلاق و معنویت با سلوکش آمیخته و والاترین هنرش زندگی بی الایش و سخاوت علمی اش بود که زبانزد همراهان و شاگردان اوست.

وی که در دامن خانواده ای هنرپرور و با ایمان بالیده بود، با اصیل ترین جریان های هنری این مرز و بوم همراهی داشت از جمله حضور در سنگر هنری نشریه سوره به سردبیری سیدشهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و مسئولیت بخش گرافیک این نشریه و تاسیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز و ۲۵ سال حضور در هیات علمی این دانشگاه.

طومار بلند سوابق و فعالیت ها و افتخارات او شرح بلند یک عمر عاشقی است که در کلمه و کلام نمی گنجد و کس را یارای آن نیست که آن همه شور و شوق را در چند سطر ساده بگنجاند اما آنچه از او به یادگار مانده خیل عظیم شاگردان و دانش اموختگان مکتب اندیشه اوست و انبوه پژوهش ها و آفرینش های هنری که تک تک انها حاصل عرقریزان روح اوست.

حوزه هنری استان فارس درگذشت این هنرمند مومن و اندیشمند که جلوه نگار هنر مکتب شیراز و از میراث داران مکتب معماری و هنرهای تزئینی فارس بود را به جامعه هنری و علمی، خاندان هنرمند فیزابی و شاگردان و دوستان و همراهان وی تسلیت می گوید.

حوزه هنری استان فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5023

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.