• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1
به میزبانی شیراز؛

جشنواره ملی «نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروندکودک» برگزار می‌شود

  • کد خبر : 50218
  • 30 مهر 1401 - 9:13
جشنواره ملی «نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروندکودک» برگزار می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هدف اصلی جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز را آموزش شهروندی و آماده‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان این کلان‌شهر برای ورود به عرصه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در نشست خبری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز اظهار کرد: هدف اصلی این جشنواره ملی آموزش شهروندی و آماده‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان این کلان‌شهر برای ورود به عرصه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواند.

وی آموزش شهروندی برای تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر را از جدی‌ترین تکالیف شهرداری برشمرد و گفت: سازمان فرهنگی در این راستا اقدامات گسترده‌ای را طراحی کرده و مسیری را پیش‌گرفته تا با قوتی افزون در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، ترافیک و حمل‌ونقل شهری، حفظ باغات و فضای سبز، پسماند و بازیافت و… قدم بردارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه برنامه‌های دیگری نیز برای قشرهای مختلف در دستور کار داریم در ادامه اضافه کرد: تصور بر این بوده که مهم‌ترین قشر جامعه که بتوان در حوزه فرهنگ‌سازی روی آن‌ها اثرگذاری بیشتری داشت کودکان هستند که در این جشنواره نیز تمرکز اصلی بر کودکان است.

مشفقیان بیان کرد: این جشنواره به‌صورت نمایش‌های خیابانی و همچنین نمایش‌های عروسکی بوده تا اثرگذاری و جریان سازی گسترده‌تری را در میان کودکان شیرازی داشته باشد.

در ادامه این نشست محمد زنده‌دل رئیس اداره فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص جزییات این جشنواره عنوان کرد: از تابستان امسال، فراخوان جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند  کودک در رسانه‌های کشوری منتشر شد و درنهایت بیش از ۱۲۰ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: در بازبینی و داوری اولیه، ۲۰ اثر برتر در حوزه‌های متفاوت نمایشی  شامل نمایش‌های خیابانی، عروسکی و عروسک‌های غول‌پیکر انتخاب شدند که از یک تا پنجم آبان ماه؛ همه‌روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰در پنج محل مشخص‌شده به‌صورت میدانی برگزار خواهد شد.

زنده‌دل اضافه کرد: این مکان‌ها شامل محوطه ارگ کریم‌خان، گذر حافظیه، بوستان ایرانی (۲۰ متری امام خمینی (ره))، پیاده‌راه سلامت (بلوار شاهد)، باغ هنرهای اسلامی (باغ بعثت) است.

رئیس اداره فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت برگزاری نمایش پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۱۰ هزار نفر از شهروندان برای تماشای نمایش حضور به هم رسانند.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50218

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.