• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت های فرهنگی و مذهبی

  • کد خبر : 4978
  • 29 تیر 1399 - 19:44
تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت های فرهنگی و مذهبی
نشست ویدئو کنفرانسی امام جمعه شیراز، استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با فرمانداران و ائمه جمعه سطح استان به مناسبت هفته نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن تقدیر از تمام دست اندرکارانی که در خصوص برپایی نماز جمعه برای زنده نگه داشتن یاد خدا در اذهان عمومی تلاش می کنند گفت: برای برپایی نماز جماعت و جمعه با توجه به شرایط بحرانی کروناویروس باید اندیشید که ضمن رعایت چارچوب های بهداشتی، فضای فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیز حفظ شود.

آیت الله «لطف الله دژکام» توصیه کرد: لازم است پیش بینی برای برگزاری مراسم دهه ولایت و ماه محرم و صفر و فعالیت های فرهنگی و مذهبی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا انجام شده و با تدوین یک برنامه منسجم، هماهنگی لازم ایجاد شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نماز جمعه و جماعت در شهرهای با وضعیت قرمز، نباید اقامه شود تاکید کرد: طبق پروتکل های بهداشتی، لازم است افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در نماز جماعت و نماز جمعه خودداری کنند.

استاندار فارس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نماز جمعه و نقش ائمه جمعه، بر تلاش برای پررنگ کردن جایگاه نماز جمعه تاکید کرد.

دکتر «عنایت اله رحیمی» گفت: سه اجتماع در اسلام مورد توجه قرار گرفته است، نماز جماعت، نماز جمعه و حج، که گردهمایی، اجتماع و اتحاد مسلمین را در پی دارد و تاثیرگذاری بر انسجام و اتحاد همکاری بین مسلمانان را به همراه خواهد آورد.

او افزود: نماز جمعه یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امیدواریم این سنگر دفاع از اسلام، مستحکم تر از گذشته باشد.

استاندار فارس با تقدیر از تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مبارزه با کروناویروس، تاکید کرد: لازم است برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی با هماهنگی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه، نمود هویت و رسالت دینی

رییس دانش علوم پزشکی شیراز نیز ضمن قدردانی از امام جمعه شیراز و استاندار فارس، به پاس حمایت در مبارزه با کرونا ویروس، از همکاری همیشگی ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های استان با روسای شبکه بهداشت و درمان در پیشبرد اهداف نظام سلامت تقدیر کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه ۲۱ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز به سر می برند، تاکید کرد: شهرستان هایی که وضعیت مناسب نیز دارند باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این وضعیت را حفظ کرده و از گسترش بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

او ادامه داد: مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه جزو هویت و وظایف دینی است، اما به دلیل حفظ سلامت مردم، باید در صورت برگزاری نمازهای جماعت و همچنین نماز جمعه، پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از مهر و سجاده شخصی رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همراهی درون بخشی مسوولان و مشارکت مردم فهیم استان، بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4978

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.