• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
شهردار شیراز؛

اشعار حافظ انسان را به سمت تعالی هدایت می‌کند

  • کد خبر : 49750
  • 21 مهر 1401 - 2:12
اشعار حافظ انسان را به سمت تعالی هدایت می‌کند
شهردار شیراز گفت: اشعار حافظ حاوی کرامت قرآنی بوده و آرامش دهنده روح انسان است و روح زنگار گرفته انسان را به سمت تعالی هدایت می‌کند.

به گزارش سجاب پرس، محمدحسن اسدی شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهرماه در بیست وششمین آیین یادروز حافظ در شیراز بیان کرد: حافظ اعجاز ادبیات است و گرامیداشت این روز در واقع گرامیداشت ادبیات تاریخ زبان فارسی است.

او ادامه داد: حافظ خوشبین و امیدوار است که غم دوران را می‌شناسند ولی به آینده امیدوار بوده و صدای پارس را با اشعارش در جهان پیچاند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همزمانی یادروز گرامیداشت حافظ شیرازی و هفته وحدت بار دیگر یادآور آن است که حافظ، حافظ قرآن و معارف اسلامی است و با این حال حافظ ناشر ادبیات فارسی در جهان دیروز و امروز است.

اسدی ادامه داد: اشعار حافظ حاوی کرامت لطف قرآنی بوده و آرامش دهنده روح انسان است و روح زنگار گرفته انسان را به سمت تعالی هدایت می‌کند.

او اظهار کرد: حافظ با کاری سترگ توانست شیوایی کلام زبان پارسی را در اشعارش جای دهد و توانست گنجینه‌ای ناتمام در ادبیات پارسی ایجاد کند.

شهردار شیراز تاکید کرد: جهانیان از این توانایی انگشت به دهان شده و این اثرگذاری به قدر پیشرفت داشته که حتی گوته در خصوص حافظ با این واژه او را بیان کرده که حافظ ذوب کننده انسان در جهان ادبیات است.

اسدی تصریح کرد: می‌توان با بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در فارس و همزمان با سالروز زادروز ادیبان فرهنگی این شهر می‌توان با تعاملات ویژه با یونسکو، شیراز به عنوان پایتخت شهرهای خلاق جهان ثبت شود.

او تاکید کرد: می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب مشارکت‌های اقتصادی استفاده کرد تا بتوان شرایط حضور گردشگران خارجی را در فارس و شهر شیراز فراهم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49750

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.