• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

  • کد خبر : 4971
  • 28 تیر 1399 - 20:29
آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: از مجموع 70 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در فارس برای سال تحصیلی جدید ، بر اساس پیش ثبت‌نام‌های انجام‌شده تاکنون بیش از 16 هزار نوبت برای حضور نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت استان صادرشده است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی در مراسم آغاز کار پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس ، گفت: هم‌اکنون ۶۸ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان فارس فعال است که از این تعداد ۲۰ پایگاه در شهر شیراز مستقر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بابیان اینکه” نوآموزان بدو ورودی به دبستان برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی باید شناسنامه سلامت دریافت کنند” گفت: از مجموع ۷۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در فارس برای سال تحصیلی جدید ، بر اساس پیش ثبت‌نام‌های انجام‌شده تاکنون بیش از ۱۶ هزار نوبت برای حضور نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت استان صادرشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا، ظرفیت پذیرش پایگاه‌های سنجش سلامت استان از ۴۰ نفر سال گذشته به ۲۰ نفر تقلیل یافته و این نوبت‌دهی‌ها نیز به نحوی است که اولیا و نوآموزان در دو نوبت صبح و عصر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌های زمانی تعیین شده به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

اسماعیلی گفت: بر همین اساس تاکنون حدود یک‌چهارم از نوبت‌دهی‌های انجام‌شده برای این طرح ،موفق به حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت در سطح استان فارس شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین گفت: خدمات این پایگاه‌ها برای نوآموزان عشایر رایگان است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شیراز نیز یکی از مهم‌ترین ثمرات اجرای این طرح را کاهش افت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح استعداد تحصیلی و سلامت جسمانی نوآموزان موردسنجش قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز ،به نوآموزان دارای مشکل در هر زمینه‌ای خدمات تخصصی مناسب ارائه شود.

بهروز پرنیان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل پیش ثبت‌نام برای ورود به پایه اول ابتدایی به‌صورت اینترنتی انجام‌شده و اولیا پس از دریافت نوبت طرح سنجش سلامت از طریق سامانه ثبت‌نام و حضور در این طرح ، با دریافت شناسنامه سلامت می‌توانند فرزندان خود را در نوبت های تعیین شده و بر اساس طرح آدرس در مدرسه  ثبت‌نام نمایند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی فارس نیز  گفت: سالانه حدود ۸۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی را در سطح استان فارس ازنظر سلامت جسمی و استعداد تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

دکتر محسن بهشتی پور گفت: با توجه به شرایط شیوع بیمار در سطح کشور، در سال جاری این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و پس‌ازآن نیز این طرح برای پیش‌دبستانی‌ها انجام خواهد شد.

وی گفت: آنچه در این پایگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، وضعیت سلامت عمومی ،بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان و پیش‌دبستانی‌ها است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی فارس گفت:  بر اساس ارزیابی‌های این پایگاه‌ها ، جهت مداخله به هنگام اگر نوآموزی نیازمند بررسی تخصصی باشد، این نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد تا با شروع سال تحصیلی بتوانند با کمترین نگرانی در کلاس درس حاضر شوند.  

وی گفت: این طرح تا زمان شروع سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و با پایان اجرای این طرح برای نوآموزان، سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4971

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.