• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
دهیار روستای پیر غیب:

آتش در نخلستان های پیر غیب قیروکارزین شعله می کشد

  • کد خبر : 4959
  • 28 تیر 1399 - 20:16
آتش در نخلستان های پیر غیب قیروکارزین شعله می کشد
دهیار روستای پیر غیب از توابع بخش افزر شهرستان قیروکارزین از شعله ور شدن زبانه های آتش در نخلستان های قدیمی این روستا خبر داد و گفت: بیش از هزار اصله نخل مثمر در معرض این آتش سوزی هستند.

هادی محمدی در گفتگو با روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه آتش سوزی در باغ های این روستا از نیم روز جمعه بیست و هفتم تیر ماه آغاز و در یک مرحله مهار شده است، اظهار کرد: وزش باد شامگاهی دوباره این آتش را در نخل های مرتفع شعله ور کرده است.
وی با اذعان به اینکه دور بودن و صعب العبوری دهستان زاخرویه و این روستا از مرکز بخش و شهرستان اعزام خودرو های آتش نشان را سخت و غیر ممکن می کند، تصریح کرد: در صورت عدم مهار کامل آتش احتمال سرایت آن به عرصه های منابع طبیعی نیز وجود دارد.
او می گوید: به دلیل عدم وجود مرکز آتش نشانی در این دهستان و نبود ادوات کشاورزی قدرتمند مانند تراکتور های سنگین و سمپاش با مخازن حجیم اهالی روستا با به کار گیری یک دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه سمپاش فرغونی موجود در روستا در حال تلاش برای مهار این حریق هستند.
محمدی با بیان اینکه این نخلستان ها تنها راه ارتزاق تعدادی از اهالی روستای پیر غیب است، ضمن اظهار امیدواری برای اطفا سریع و کامل آن ابراز کرد: ارزیابی خسارت های وارد به این باغ ها به منظورتصمیم گیری و اعطای هرگونه کمک توسط نهاد های ذیربط موجب دلگرمی خسارت دیده گان خواهد بود.
دهیار روستای پیر غیب تاکید کرد: هماهنگی برای حضور کمک های بیشتر مردمی از روستا های همجوار توسط مرکز جهاد کشاورزی، بخشداری افزر و فرمانداری شهرستان قیروکارزین در حال انجام است.
شهرستان قیروکارزین با دو بخش مرکزی و افزر در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4959

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.