به گزارش سحاب پرس، کارگاه ۲ روزه “از ایده تا فیلم” به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و به همت پردیس هنر و اندیشه انقلاب اسلامی در قالب مدرسه فیلمسازی “شمیم” در شیراز برگزار و طی آن علاوه بر طرح مباحث تئوریک، اجرای عملی پروژه و تمرین موضوعات طرح شده، انجام شد.
هادی مقدمدوست، مدرس این کارگاه ۲ روزه، دوشنبه ۱۷ مهر در خصوص این کارگاه به خبرنگاران، جوانی هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه را از محاسن آن دانست و اطمینان داد که در آینده این افراد فیلمهای خوبی را تولید خواهند کرد.
این نویسنده و کارگردان گفت: این هنرجویان علیرغم جوانی بسیار بااستعدادند و ذهنی آماده برای پذیرش موضوعات هنری داشته و تمرین ها را خیلی خوب و با خلاقیت بالا انجام داده و مجموعه و گروهی امیدوارکننده ساخته اند.
نویسنده “بی پولی و وضعیت سفید” ادامه داد: دوره های فراگیری یا ورزیده شدن در کار هنری احتیاج به زمان های طولانی دارد و این ارتباط ها در زمان های طولانی به وجود می آید استاد و شاگرد به طور مستمر با هم در ارتباطند و مجموعه و استاد باعث می شوند هنرجو پس از طی این دوره طولانی در کار خویش ورزیده شوند.
وی با اشاره به اینکه دردوره های کوتاه مدت یا کارگاه ها موردی این ارتباط اصلا شکل نمی گیرد، افزود: تجربه نشان داده وقتی ارتباط بین مجموعه آموزشی و هنرجو طولانی مدت باشد این گروه از هنرجویان به موفقیت نزدیکتر خواهند بود چرا که وقتی دو طرف رابطه شان جدی شود و مسایل یکدیگر را در طول زمان شناسایی و حل کنند دوره های ثمربخش تر خواهند بود.
مقدم دوست با اشاره به ظهور نسل های مختلف و انقطاع بین این دوره ها خصوصا در استان ها، گفت: منقطع بودن طبیعی است. نسلی می آید و دوره ای مستمر کار کرده و حرکت جدی شان شکل می گیرد و تا دوره بعدی بیایند زمانی فاصله می افتد. در هنر هر سال یک دوره نیست و طبیعی است هر چند سال یکبار در منطقه ای دوره ای جدید بیایند آن دوره ای که ما فکر می کنیم حرکت منقطع شده، در حقیقت دوره پرورش نسل بعدی است.
وی پیرامون محور فعالیت های حوزه هنری فارس در سند تحول سه ساله با عنوان «هنر عرفانی» و «روایت هنری عرفان انقلاب اسلامی» و پرورش سینماگر برای تبیین مفاهیم عرفانی، گفت: دو موضوع سینما و مضامین درون سینما باید در مسیر آموزش و زیست هنری بایستی با هم اتفاق بیفتد نمی توان این ها را نوبتی آموخت .
نویسنده و کارگردان «هیهات» و «سربه مهر» ادامه داد: نمی توان گفت در یک دوره فرد سینما را بیاموزد و سپس ممارست در یک مضامین معین و مخصوص را تجربه کند. بچه ها باید خودشان اهل آن مضامین باشند و در عین اینکه یک زیست معنوی دارند و معارف و باورهای معنوی کسب می کنند آموزش هنری هم ببینند تا ان شاءا… نتیجه بخش باشد اما نمی توان این دو را نوبتی آموخت.
انتهای پیام