• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
نجابت؛

همه مسئولیم بسترهای امن و پرسرعت فضای مجازی را مهیا کنیم

  • کد خبر : 49468
  • 18 مهر 1401 - 9:41
همه مسئولیم بسترهای امن و پرسرعت فضای مجازی را مهیا کنیم
نماینده مردم شیراز گفت: فرزندان ملت قربانی نابسامانی در عرصه مجازی شده اند و بر همه مسئولان کشور لازم است با همدلی در کنار افزایش سعه صدر نسبت به نقدها، به سرعت زیرساخت های لازم برای بهره برداری از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی متعهد به ضوابط و قواعد کشور را فراهم کند.

به گزارش سحاب پرس، روح الله نجابت در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عظمت انقلاب اسلامی ایران تا حدی بود که قدرت های مادی آن روز که حتی از فهم، درک و اراده ملت ایران عاجز بودند به عجولانه ترین شکل ممکن کشور را در معرض جنگی بیرحمانه قرار دادند، اما به اعتبار پشتوانه عمیق مردمی، جنگ تحمیلی نه تنها پایه های نظام را سست نکرد، بلکه به تحکیم بیش از پیش رابطه نظام با مردم انجامید و این حقیقت تجربه ای شد برای مخالفان اسلام در عالم که در مواجهه با انقلاب اسلامی ابزارهای سخت نظامی را کنار گذاشته و به روش های به اصطلاح نرم روی بیاورند تا به زعم خودشان پشتوانه مردمی آن را هدف قرار دهد.

وقایع اخیر تلاش دشمن برای ضربه زدن به کشور است

وی در ادامه یادآور شد: وقایع سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و چند هفته اخیر در سال ۱۴۰۱ البته با سطوح ابعاد متفاوت، تلاش هایی از جانب دشمن است تا با ضربه به کشور درست در جایی که نقطه قوتش است یعنی به چالش کشیدن پشتیبانی مردمی اینگونه القا کند که مردم ایران اسلامی با انقلاب و ارزش های والای اسلامی آن فاصله گرفته اند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه تردیدی نیست که اکثریت مردم بدون وقفه و تردید در پی ارزش های اسلامی- ایرانی هستند، گفت: برخی به روشنی آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی می یابند و میان اصل نظام و کج کارکردی ها تفاوت قائل می شوند و برخی به دلیل ضعف عملکرد مسئولان تصورشان شده که اصل نظام با ارزش ها فاصله گرفته است؛ ما مسئولان باید یادمان باشد که ظاهر مردم باطن مسئولان است و این یک تحلیل عمیق فلسفی دارد. اگر اکنون آسیبی را در لایه هایی از اجتماع مشاهده می کنیم معادل آن آسیب را باید در خودمان و مسئولان و خواص جست وجو کنیم پس نخستین گام هر اصلاح اجتماعی استغاثه و تقوای مسئولان است.

نجابت افزود: باید بدانیم بسیاری از نارضایتی ها در میان اقشار با قدرت اقتصادی و معیشتی پایین ناشی از بی توجهی ها و ناکارآمدی ها در سطوحی از حاکمیت و مدیریت کشور است و از همین منظر باید تلاش شود ریشه های فقر، فساد و تبعیض خشکانده شود.

وی با بیان اینکه در اصلاح و به روز رسانی نرم افزارهای حکمرانی و نحوه مواجهه با مسائل باید هر چه بیشتر به اصول انقلاب اسلامی رجوع کنیم، گفت: درخت تناور انقلاب اسلامی در تضارب آرا آسیب نخواهد دید.

مسئولان قضایی با هر گونه تفرقه و نفرت پراکنی اشخاص حقیقی و حقوقین برخورد کنند

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس استمرار در برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و رسانه ملی را ضروری دانست و عنوان کرد: هر گونه رفتار تفرقه انگیز و خلاف قانون که یکپارچگی ملت ایران را تهدید کند مردود و غیرقابل دفاع است و لازم است مسئولان قضایی با هر گونه تفرقه و نفرت پراکنی اشخاص حقیقی و حقوقی در هر لباسی بدون اغماض در چارچوب قانون برخورد کنند. نباید دستگاهی را به دلیل انجام تخلف و تکالیف قانونی اش تخطئه کرد، البته اگر خطایی مرتکب شد باید برای جبران اصلاح آن اقدام کرد.

نجابت تصریح کرد: باید قدر نیروی انتظامی و بسیجیان جان برکف در صحنه را دانست و در تقویت آنان کوشید و هر کس مردم را نسبت به آنها بدبین کند امنیت کشور را تضعیف می کند و لازم است معترضان مرزبندی خود را با آشوبگران روشن کنند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد، اظهار کرد: در اجرای احکام حیات بخش اسلام و قانون باید ایستادگی کرد. تا زمانی که فضای مجازی افسارگسیخته رها شود و به شبکه ملی اطلاعات توجه کافی نشود اجتماع در برابر وسوسه بیگانگان و دشمنان آسیب پذیر است. بر اساس عقل و تجربه می بینیم که تردیدی در ضرورت ساماندهی فضای مجازی نیست و تا زمانی که این عرصه بی در و پیکر باشد و به واسطه تاثیرپذیری هراس از تبلیغات مسموم دشمنان به خود جسارت تامین منافع ملی و تبیین ارزش های اسلامی را ندهیم، عرصه برای نانجیبان باز و مهیا است تا کینه خود را از مسیر انقلاب آشکار کنند.

گناه مردم چیست که از سر غفلت یا تعمد به سمت شبکه های اجتماعی فعلی سوق داده شده اند؟

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم یادآور شد: در این میان آنچه که بیش و پیش از همه متضرر شده و می شوند مردم هستند، گناه مردم چیست که طی سال های گذشته از سر غفلت یا تعمد به سمت شبکه های اجتماعی فعلی سوق داده شده اند که در بزنگاه ها از هیچ دروغ پراکنی و فریبی ابا نداشته و هدفی جز ایجاد خسارت و هزینه برای کشور ندارد.

نجابت بیان کرد: فرزندان ملت قربانی نابسامانی در عرصه مجازی شده اند و اکنون که روشن شده نباید دست جمهوری اسلامی در فضای مجازی زیر سنگ دشمنان باشد بر همه مسئولان کشور لازم است با همدلی در کنار افزایش سعه صدر نسبت به نقدها به سرعت زیرساخت های لازم برای بهره برداری از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی متعهد به ضوابط و قواعد کشور را فراهم کنند.

همه مسئولیم بسترهای امن و پرسرعت فضای مجازی را مهیا کنیم

وی تاکید کرد: دولت، مجلس و اعضای شورای عالی فضای مجازی همه مسئول هستند که به عنوان متولیان امر در اسرع وقت تمامی تمهیدات لازم را فراهم کنند. باید فکری کرد تا زندگی روزمره مردم که عملا به این شبکه ها گره خورده دچار چالش نشود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خطاب به رئیس جمهور، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات و نمایندگان گفت: همه مسئولیم بسترهای امن و پرسرعت فضای مجازی را مهیا کنیم. آن روزی که بخش هایی از ساختمان پلاسکو آتش گرفت به سرعت همه مغازه های آن حتی بخش های سالم تعطیل شد تا از آسیب بزرگتر که جان مردم بود جلوگیری شود و کسی به بهانه تعطیلی کسب و کارها مانع تعطیلی کل ساختمان نشد. اکنون که آتش افروزی شبکه های اجتماعی متخاصم در فضاسازی دروغین و فریب افکار عمومی را می بینیم نباید تردیدی در برخورد با آنها کرد. اما شرط آن این است که از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی با تمام توان حمایت کنیم که مهمترین آن ارائه بستری امن، پایدار و پرسرعت به عنوان جایگزین شبکه های فعلی و معافیت ها و مشوق هایی برای جبران خسارت آنها است.

نجابت در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: همانطور که در مساله آب خوزستان جهاد کردید، اینجا هم ارتقای ظرفیت های سایبری کشور جهاد شما است. حوادث اخیر مطلب دیگری را نیز نشان داد که آن هم اهتمام به اصل ۲۷ و فراهم کردن بستری برای اعتراض مردم در فضای حقیقی تا جدا شدن راه آشوبگران از آنها است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49468

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.