• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل پست استان فارس؛

تداوم مشکل آدرس دهی در شیراز/خرید اینترنتی کاهش چشمگیری نداشته است

  • کد خبر : 49455
  • 17 مهر 1401 - 15:21
تداوم مشکل آدرس دهی در شیراز/خرید اینترنتی کاهش چشمگیری نداشته است
مدیرکل پست استان فارس از تداوم مشکل آدرس دهی در شیراز خبر داد و مدعی شد که طی یک دهه اخیر، پلاک‌های آبی رنگ برای واحدهای مسکونی جدید در این کلانشهر نصب نشده است.

به گزارش سحاب پرس، مهدی آزادی یکشنبه ١٧ مهر در یک کنفرانس خبری که در بزرگداشت روز پست برگزار شد، گفت: علیرغم آنکه سازمان بازرسی هم به موضوع رفع مشکل آدرس دهی در شیراز ورود و به دستگاه مسئول مجددا تکلیف کرده، اما هنوز شهرداری نسبت به نصب پلاک‌های جدید پستی اقدام نکرده است.

آزادی در ادامه و با اشاره به انجام بیش از ١٨ میلیون ترافیک کاری طی یکسال گذشته در پست فارس، بیان کرد: این میزان ترافیک، هزینه زیادی را از دوش شهر و شهروندان و ناوگان حمل و نقل برداشته است.

او ادامه داد: طی یکسال گذشته ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار مرسوله به شبکه پستی فارس وارد و قریب به ٨ میلیون و ٨٠٠ هزار مرسوله از استان صادر شده است.

مطلوب نبودن سرانه مرسوله پستی در کشور

مدیرکل پست فارس سرانه مرسولات پستی کشور را مطلوب ندانست و گفت: در چین سرانه مرسوله پستی ۱۸۰۰ و در آمریکا ۱۲۰۰ بسته اعلام شده حال آنکه این میزان در ایران کمتر از ۱۰ مرسوله است.

آزادی خاطرنشان کرد: با افزایش سرانه مرسولات پستی شاهد توسعه کسب و کارها و کاهش زیاد هزینه ارائه خدمات خواهیم بود.

او ادامه داد: در راستای توسعه دولت الکترونیک با محوریت سازمان مدیریت، خدمات الکترونیکی از طریق سیستم رایانه‌ای و گوشی‌های همراه در دستور کار قرار گرفت.خدمات ترکیبی الکترونیکی و فیزیکی برای تکمیل زنجیره خدمت مردم در این مقوله تعریف شده است.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه تفکر و دیدگاه شبکه پستی در دولت جدید به سمت همکاری بیشتر با بخش‌های خصوصی است، عنوان کرد: در برنامه‌های کوتاه، بلند و میان مدت شبکه ملی پست از نگاه رقابتی به بخش خصوصی عبور کرده و به نگاه همکار ورود کرده‌ایم که نتیجه این موضوع توسعه لجستک و هوشمندسازی سریع تر در برنامه‌های میان مدت خواهد شد.

آزادی خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن از یک اپراتور صرف به کسب و کارهای خرید اینترنتی، از قابلیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد و در این راستا فراخوان داده‌ایم و در حال بهره برداری هستیم.

تلاش برای راه‌اندازی ایمیل ملی

او با بیان اینکه تلاش بر این است که یک ایمیل ملی برای ٢٠ میلیون کاربر راه‌اندازی شود، گفت: در مسیر هوشمند سازی نیز مقدمات کار با رونمایی سیستم‌های سورتینگ هوشمند در سال گذشته اجرایی شد.

مدیرکل پست فارس با اشاره به اختلال در اینترنت و قطع برخی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی، گفت: خریدهای اینترنتی افت چشمگیری نداشته است اگرچه برخی کاربران محدود شدن دسترسی را مطرح می‌کنند.

آزادی به خریداران و فروشندگان کسب و کارهای اینترنتی توصیه کرد که از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند و تاکید کرد: ما تنها یک سیستم حمل کننده هستیم و رفتار مشتریان را راهبری نمی‌کنیم.

او همچنین از راه‌اندازی ٨۴٣ فروشگاه اینترنتی طی دو سال شیوع کرونا خبر داد.

مدیرکل پست فارس همچنین با بیان اینکه خاصیت پست، کار فیزیکی است، گفت: ایده ال این است که پهبادهای پستی در آینده شکل بگیرد اما آنچه که موجود و در حال انجام داریم، روش فعلی تجزیه است.

آزادی همچنین با بیان اینکه اکنون با خوانش بارکد، مرسولات دسته بندی و به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شوند، افزود: دقت، سرعت، سلامت و کاهش هزینه‌ها در یک حلقه پستی انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: مشکل کمبود فضا در پست فارس تا حدودی تعدیل شده اما کماکان وجود دارد. سناریوهای متعددی هم در این باره بررسی کرده‌ایم و در حال رایزنی هستیم که حرکت رو به جلو داشته باشیم.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه در مسیر هر توسعه‌ای باید شاخص‌ها، رشد متوازنی داشته باشند، افزود: به عنوان مثال؛ کرونا بسیاری از رویکردهای ما را در خدمت رسانی تغییر داد. بسیاری از شهروندان از خریدهای اینترنتی استقبال کردند و در همین راستا هم به دنبال توسعه زیر ساخت‌های پستی هستیم و دولت باید در سطح کلان اعتبارات لازم را با همکاری بخش خصوصی پیش بینی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49455

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.