• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
استاندار فارس؛

برای حل مشکلات عشایر نیازمند ردیف در بودجه هستیم

  • کد خبر : 49386
  • 16 مهر 1401 - 14:20
برای حل مشکلات عشایر نیازمند ردیف در بودجه هستیم
استاندار فارس با اشاره به وجود برخی مشکلات عشایر در سطح استانی، لزوم پیش‌بینی ردیف مشخص برای حل این مسائل در بودجه ۱۴۰۲ را متذکر شد.

محمدهادی ایمانیه در مراسم گرامیداشت روز عشایر با اشاره به اینکه انتقادهای مصلحانه جامعه را می سازد و باعث رشد آن می شود، گفت: در نبرد بین حق و باطل، عشایرِ غیور همیشه در کنار حق بوده اند.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با بیان اینکه جامعه عشایری در سنوات مختلف بالغ بر ۹۵۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند، بی هویت کردن دینی و ملی جوامع را بزرگترین اجحاف درحق ملت ها دانست و افزود: عشایر بزرگ در در دو بُعد دینی و ملی از ریشه و اصالت خاصی برخوردار هستند؛ که همواره جان خود را برای ملت فدا می کنند و علاوه بر حفظ خود باعث حفظ اطرافیان نیز می شوند.

استاندار فارس با اشاره به مقابله با نفوذ استعمارگران قبل از انقلاب، حضور چشمگیر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط عشایر دلیر گفت: عشایر، از دیرباز تا کنون همواره حافظ استقلال کشور بوده اند.

او با اشاره به تشکیل شورای عالی عشایر در استان و برگزاری جلسات منظم بصورت ماهیانه جهت بررسی مشکلات این عزیزان، گفت: برخی از مشکلات در حوزه استان حل نمی شود؛ لذا باید در تدوین بودجه ۱۴۰۲، ردیف نشان دار و مشخصی جهت حل مشکلات ایشان خصوصا در حوزه های آب، راه، تامین نهاده ها، سلامت و آموزش دیده شود.

استاندار فارس، روحیه خاص عشایر را از ویژگی های منحصر به فرد ایشان دانست و افزود: با توجه به پیشرفت های گوناگون دنیا، می بایست آموزش های کلاسیک و معمولی، اعتقادی، سیاسی،اجتماعی و علوم نوین برای عشایر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بازدید از یک مجتمع دامداری و ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بالا در آن مجتمع، اظهار داشت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان که از پتانسیل بالایی برخوردار است؛ به میدان بیاید و کمک کند تا نوع نژاد دام هایی که در اختیار عشایر است، با توجه به خشکسالی و کم آبی، سازگاری بهتری داشته و مقاوم باشد.

ایمانیه با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان جامعه عشایری دارای ظرفیت های بسیار خوب و بالایی هستند که باید در مدیریت استان از آن بهره برد، افزود: حدود ۱۲ تن از مدیران کل استان از جامعه غیور و با ایمان عشایر هستند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین عشایر علاوه بر کمک به جامعه عشایری استان، برکات متعددی برای تمام مردم خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49386

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.