• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
3

بازدید مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس از گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو

  • کد خبر : 4938
  • 28 تیر 1399 - 19:40
بازدید مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس از گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو
مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس و دیگر مسوولان این سازمان با هدف توسعه هم افزایی و همفکری مشترک، به مناسبت هفته بهزیستی از مرکز بهارنکو دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این بازدید مسوول نهاد رهبری دانشگاه های استان فارس ضمن توضیح در خصوص خدمات مرکز بهارنکو، در آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج از سال ۸۹ تا کنون، گفت: خدماتی که در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف به ارائه شده اند، حدود یک دهه است که در شهر شیراز و استان فارس در حال ارائه است.

حجت الاسلام و والمسلمین دکتر «حمید مقامی»، با اشاره به اهمیت آموزش جوانان آماده ازدواج، افزود: مرکز «هاتف» یکی از مراکز فعال موسسه بهارنکو است که زوجین جوان را در بحث انتخاب همسر و چگونگی انتخاب آگاهانه راهنمایی می کند و می توان در این زمینه همکاری موثر و مستمر با سازمان بهزیستی داشته باشد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از زمانی که طرح بهارنکو راه اندازی شد، این مجموعه با توجه به نیاز به همراهی زوجین در سال های ابتدایی زندگی مشترک، علاوه بر ۶ ساعت آموزش اجباری تا پنج سال این زوجین را همراهی می کنند و با توجه به سرفصل هایی که در بازه های مختلف زمانی زندگی نیاز دارند، آموزش هایی در قالب کارگاه ها و همایش ها به زوجین جوان در سرفصل های تعیین شده ارائه می دهد.

در ادامه مدیر عامل موسسه بهارنکو، با اشاره به نیاز به ارتقاء و به روزرسانی آموزش ها به نسل جدید، گفت: پس از گذشت ۹ سال از فعالیت های مرکز بهارنکو در استان فارس، این مجموعه با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات خود و فراهم آوری ایجاد بستر مناسب تفکر کردن و احساس نیاز، اقدام به آماده سازی و راه اندازی طرح جدید با توجه به ساحات ۹ گانه زندگی کرده است، تا بتواند با تغییر فرم آموزش فرآیند یادگیری را بهبود بخشد.

«عباس سلطانی» افزود: در الگوی جدید آماده شده کلاس های بهارنکو با عنوان «شهر خانواده» علاوه بر فعال بودن مخاطبان در کلاس ها و همراهی زوجین در آموزش ها، سرفصل هایی مانند اقتصاد در خانواده که نیاز امروز جوانان است به آموزش ها افزوده شده است.

او با اشاره به اهمیت آموزش زوجین و آگاهی سازی آنان، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹، تمام آموزش ها به صورت آنلاین در سطح استان برگزار می شود و همچنین در موسسه «تابان» که یکی از موسسه های این مجموعه است، کارگاه ها و همایش های آموزشی در قالب وبینار برگزار می شود که این آموزش ها در حال حاضر علاوه بر استان فارس در سطح کشور و حتی بین المللی نیز در حال برگزاری است.

در حاشیه این بازدید که به صورت شهر گردی از ماکت ساخته شهر خانواده انجام شد، مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس، با اشاره به همکاری هایی که تاکنون بین این دو سازمان بوده است، گفت: در حال حاضر در سازمان بهزیستی با توجه به نوع فعالیت در عرصه سلامت اجتماعی تمام تلاش خود را می کنیم که کمک و همراهی بیشتری با مجموعه بهارنکو داشته باشیم تا از توانایی هر دو مجموعه استفاده شود و با هم افزایی کار را به سرانجام برسانیم و به مردم خدمت رسانی کنیم.

دکتر «محمدصادق کشفی نژاد» همچنین در خصوص همکاری مشترک بین دو سازمان گفت: با توجه به رسالت سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان های مسوول در ارائه گواهی مراکز مشاوره، همکاری بهتری با مراکز مرتبط با بهارنکو صورت می گیرد.

او همکاری در زمینه استفاده از اساتید و مشاوران را از دیگر زمینه های توسعه همکاری مشترک عنوان کرد.

در این بازدید «محمدرضا هوشیار» معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس، دکتر «مصطفی محسنی» مسوول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس و «اثنی عشری» کارشناس سازمان بهزیستی استان فارس نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4938

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.