• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۸ تیرماه ۹۹

  • کد خبر : 4927
  • 28 تیر 1399 - 19:31
اخبار پلیس فارس – ۲۸ تیرماه ۹۹

۱۰۲ کیلو تریاک درعملیات مشترک پلیس فارس و یزد کشف شد جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و یزد خبر داد. سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه […]

۱۰۲ کیلو تریاک درعملیات مشترک پلیس فارس و یزد کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و یزد خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی، یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به صورت حرفه ای و عمده در امر قاچاق در استان های جنوبی فعالیت داشتند را شناسایی کنند.

سرهنگ “ملک‌زاده” تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد، در یک عملیات دقیق و هماهنگ خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر در محور “هرات” شناسایی و توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۲ کیلو تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شدند.

کشف ۲۰ کیلو تریاک از خودرو پراید

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از کشف ۲۰ کیلو  تریاک در بازرسی از یک خودرو  پراید خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک دستگاه پراید و تردد خودرو در محور “شیراز-اصفهان”، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: بلافاصله مأموران به محور مورد نظر اعزام و موفق شدند خودرو مورد نظر را شناسایی و متوقف کنند.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

افزایش احساس امنیت با تعامل پلیس و سپاه

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” گفت: تعامل پلیس و سپاه، کاهش وقوع جرائم و افزایش احساس امنیت را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در نشست تعاملی با فرمانده سپاه شهرستان “قیروکارزین”، گفت: باید برای ارتقاء و افزایش احساس امنیت، از تمام ظرفیت‌ نهادها و سازمان‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء احساس امنیت در سطح جامعه، بیان کرد: دشمنان انقلاب با هجمه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سعی در ایجاد تفرقه و ناامن جلوه دادن ایران اسلامی دارند، بنابراین برای حفظ امنیت پایدار باید تعامل و همکاری موجود بین نیروی انتظامی و سپاه پاسداران هر روز مستحکم تر شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت بسیج و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آنان، بیان داشت: نیروی انتظامی، سپاه و شجره طیبه بسیج که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است را در بحث ایجاد و حفظ امنیت، همراه و همسو با خود می‌داند.

در ادامه سرهنگ “تقیان” فرمانده سپاه قیروکارزین ضمن تشکر از اقدامات خوب نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، اظهار داشت: نیروی انتظامی و سپاه هرگز جدا از هم نیستند و باید با همکاری و تعامل سازنده و هدفمند برای ارتقاء امنیت و صیانت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) تلاش کنند.

واژگونی تیبا  با ۲ کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: واژگونی سواری تیبا در محور روستایی “بانش” شهرستان سپیدان، ۲ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی “بانش” شهرستان سپیدان به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری تیبا با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و یک سرنشین در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان، بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

انبار تولید شربت غیر بهداشتی در” شیراز” لو رفت

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت:  ماموران یگان امداد این شهرستان موفق شدند یک انبار تولید شربت غیر بهداشتی و غیر مجاز را کشف کنند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از تولید شربت خوراکی غیر مجاز با برند خارجی در یک انبار مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۰۰ لیتر شربت غیر مجاز با برند خارجی، ۴۵۰ کیلو شکر، ۲۳ عدد رنگ خوراکی ۲۵۰ میلی لیتری، ۳۶۸ بطری شیشه‌ای، یک دستگاه پرس سر شیشه و یک دستگاه چاپگر مخصوص درب شیشه کشف کنند.

سرهنگ “شجاعی” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: با حضور نماینده بهداشت اقلام غیر بهداشتی امحاء گردید.

توقیف پژو و کشف ۲۹ کیلو تریاک  

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف سواری ۴۰۵ و دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۲۹ کیلو تریاک خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یک سری کارهای فنی و پلیسی از حمل و جا‌به‌جایی مقداری تریاک توسط یک سواری ۴۰۵ مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران به محورهای مواصلاتی اعزام و ضمن برپایی ایست و بازرسی، یک سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲۹ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شد.

کشف سیگار قاچاق در”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: با تلاش مأموران انتظامی، در بازرسی از یک منزل مسکونی، ۳۱۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان کوار در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، از دپو سیگار خارجی در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از این مکان، ۳۱۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

افزایش ۱۷۱ درصدی کشفیات قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از افزایش ۱۷۱ درصدی کشف کالای قاچاق در سه ماه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مبارزه با قاچاق کالا همواره از اولویت‌های اصلی پلیس این شهرستان بوده و در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی بیان داشت: افزایش ایست و بازرسی‌های موقت در محور های مواصلاتی و زحمات شبانه روزی کارکنان این فرماندهی، از جمله اقداماتی بوده است که منجر به افزایش ۱۷۱ درصدی کشفیات قاچاق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

سرهنگ “قسام” افزود: در این دوره سه ماهه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان، ۱۵۵میلیارد و ۵۳۷ ملیون ریال برابر نظر کارشناسان ارزیابی شده است.

فرمانده انتظامی “ممسنی” تصریح کرد: قاچاق کالا آثار مخربی بر اقتصاد کشور داشته و یکی از موانع اصلی رونق تولید می باشد، لذا شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و قانون شکنان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری ۳ سارق وکشف ۱۵ فقره سرقت در”ارسنجان”

– فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری ۳ سارق و اعتراف آنان به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در این شهرستان، پلیس آگاهی طی چند روز گذشته با اجرای تحقیقات میدانی و مراقبت‌های نامحسوس مجرمین سابقه دار، موفق شدند ۳ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی محل اختفاء سارقان، با هماهنگی مقام قضایی این ۳ سارق در مخفیگاهشان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و در تحقیقات اولیه و مواجهه شدن با شواهد و مدارک پلیس، به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و آنان را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

شناسایی و پلمب دو تالار عروسی و یک واحد گیم نت متخلف در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و پلمب دو تالار عروسی به دلیل برگزاری مراسم و یک واحد صنفی گیم نت به دلیل تجمعات پرخطر خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهراب زارع پور” در تشریح جزئیات این خبر گفت: علی رغم اطلاع رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از برگزاری مراسم پر خطر عروسی در دو تالار و تجمعات پر خطر یک واحد صنفی گیم نت مطلع و ضمن هماهنگی قضائی نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام کردند.

وی افزود: در این رابطه مالکان مکان‌های متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می باشد، تاکید کرد: گشت مشترک دایره اماکن پلیس امنیت عمومی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت، تاکنون از ۷۰ واحد صنفی سرکشی و بازدید به عمل آمده که تاکنون منجر به ۳۵ مورد اخطار و پلمب ۲ تالار عروسی و یک واحد گیم نت شده است .

وی افزود: در صورت مشاهده چنین مراسماتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات، قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

سرهنگ “زارع پور” در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی به صورت ۲۴ ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می دهند.

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود .

خانواده معظم شهدا چشم وچراغ انقلاب هستند

فرمانده انتظامی اقلید در دیدار با خانواده شهید سرباز وظیفه “عین اله زارع” گفت: خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این نظام و انقلاب هستند که برای اقتدار و عزت کشور، فرزندان خود را تقدیم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار صبر خانواده شهدا را الگویی برای تمامی نسل‌ها برشمرد و گفت: امروز اگر عزت و اقتدار داریم از برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنان است.

سرهنگ “صارمی” افزود: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست آورد صبر، استقامت، ایمان، ایثار و تلاش بانوانی است که مردان این سرزمین را تا پای جان در راه انقلاب و اسلام حمایت کردند.

گفتنی است شهید سرباز وظیفه “عین اله زارع” از شهدای نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس است که در سال ۶۲ در منطقه  شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

تلف شدن ۳۳راس احشام در مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از تلف شدن ۳۳ راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.  

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند تعداد ۳۳ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب چاه تلف شده اند.

سرهنگ “زراعتیان” تصریح کرد: برابر نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت، علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت به وسیله محلول کردن کود شیمیایی در آب شرب بوده است؛ هر چند کارشناسان اظهار داشتند اعلام نظریه نهایی پس از آزمایشات آب چاه اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4927

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.