• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رئیس پارک علم و فناوری فارس؛

بهره برداری از برج فناوری فارس تا دهه فجر

  • کد خبر : 49203
  • 12 مهر 1401 - 13:23
بهره برداری از برج فناوری فارس تا دهه فجر
رئیس پارک علم و فناوری فارس از تلاش برای بهره برداری از برج فناوری استان تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از برج فناوری فارس، امکان استقرار ٧٠ شرکت مهیا می‌شود.

دکتر امین ذوالقدر سه‌شنبه ١٢ مهرماه و به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری حرکتی نوآورانه محسوب می‌شود که طی بیست سال گذشته در فارس جریان داشته است.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری فارس از اواخر شهریورماه ١٣٨١ راه‌اندازی شد، افزود: از آن زمان تاکنون در بخش‌های مختلف تلاش‌های شبانه روزی انجام شده و طی این مدت بیش از ١٣٠٠ شرکت وارد و خارج شده و حمایت مالی شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه عمده اعضای شرکت‌های دانش بنیان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: شرکت‌ها در قالب شرکت‌های پیش رشد، رشد و موسساتی تعریف شده‌اند.

ذوالقدر ادامه داد: شرکت‌های پیش رشد، طرح کسب و کار  را تدوین و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و به تدریج وارد مرحله رشد می‌شوند، مرحله رشد از یک بازه زمانی سه تا ۵ ساله تشکیل شده است و شرکت‌ها با دریافت تسهیلات ایده محوری و تجاری سازی، توسعه و رشد پیدا کرده و پس از اتمام این مرحله در صورت داشتن شرایط کافی و بررسی‌های لازم می‌توانند به عنوان یک شرکت موسساتی محسوب شوند.

او با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس امروزه به شرکت‌های بزرگی تبدیل شده و توانسته‌اند در سایر بخش‌های کشور فعالیت کنند، عنوان کرد: این مهم نشان از اثرگذاری پارک علم و فناوری در اقتصاد کشور را دارد. بسیاری از این شرکت‌ها به یک کارآفرین برتر تبدیل شده‌اند که این مهم نیز نشان از کسب و کار موفق و آموزش‌های مطلوب است.

ذوالقدر ضمن قدردانی از همه کسانی که برای توسعه زیرساخت‌ها در پارک و علم و فناوری فارس تلاش کرده‌اند، به برج فناوری این مجموعه به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره و اضافه کرد: برای احداث این پروژه ٢٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۱۰ میلیارد تومان آن را سازمان برنامه و بودجه تامین کرده و ١٠ میلیارد دیگر را وزات نفت متقبل شده و تاکنون ۶٠ درصد آن را محقق کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس ابراز امیدواری کرد که با تحقق اعتبارات مصوب، این پروژه تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود و گفت: با افتتاح این برج فناوری، امکان استقرار هفتاد شرکت دانش بنیان فراهم خواهد شد.

ذوالقدر همچنین با بیان اینکه ارزیابی، داوری و نظارت بر ایده‌ها توسط پارک به صورت مستمر ادامه دارد، افزود: پارک تلاش کرده تا بخش‌های مختلف زیست بوم فناوری را توسعه دهد و در این راستا تعاملاتی با دستگاه‌های اجرایی استان داشته است.

او با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا در بعضی کشورهای اروپایی بخش زیادی از اقتصاد کشور را پوشش می‌دهند، به فعال بودن ۷۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره و اضافه کرد: با در نظر گرفتن مجموع شرکت‌های فناور این تعداد به ١٧ هزار مورد می‌رسد و طبیعی است که اثرگذاری کمتری در اقتصاد کشور دارند.

ذوالقدر افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان را امری زمان‌بر دانست که باید از دانشگاه آغاز شود و گفت: یکی از موارد اجرا شده در پارک فارس که در وزارت علوم مصوب شد، طرح دستیار فناوری با هدف حضور و اشتغال دانشجویان در شرکت‌ها بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: هم اکنون بیش از ٢ هزار نفر از  دانشجویان سراسر کشور در قالب طرح دستیار فناوری در حال فعالیت هستند. امیدواریم که این دانشجویان با حضور در پارک‌های علم و فناوری با کسب تجربه لازم به عنوان کارآفرینان آینده کشور، خود نیز شرکت‌های دانش بنیانی را تاسیس کرده و از این طریق باعث رشد اقتصادی کشور شوند.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49203

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.