• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون فرهنگی شهرداری شیراز؛

برگزاری مسابقات قرآن راهکاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است

  • کد خبر : 49201
  • 12 مهر 1401 - 15:13
برگزاری مسابقات قرآن راهکاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد که برگزاری مسابقات قرآن راهکاری اثرگذار برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه است.

مصطفی مشفقیان سه‌شنبه ۱۲ مهر با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان از سلسله مسابقات قرآن کریم سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی باید به یک رویه فرهنگی تبدیل شود، زیرا در این صورت روز به روز شاهد گرویدن قشرهای مختلف جامعه به سوی قرآن خواهیم بود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: مسابقه حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان که با استقبال کم نظیر شهروندان شیرازی همراه بود در ۲ رشته حفظ و ترتیل بزرگسال بالای ۱۶ سال و همچنین حفظ و ترتیل نوجوانان ۱۶-۹سال  برگزار شد.

مشفقیان با اشاره به اینکه تکریم افراد قرآنی همواره مورد تأکید ائمه اطهار (ع) بوده و از طرفی رهبر انقلاب نیز بارها اعلام کردند که قهرمانان قرآنی باید مورد تکریم قرار گیرند، گفت: در این مسابقات ۴۰۰ نفر در فرهنگسرای حکمت به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه از برگزیدگان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری رقابت‌های قرآنی در هر سطح و رتبه‌ای که باشد، در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه مردم به این فرهنگ موثر خواهد بود، گفت: هرچقدر که در حوزه مسابقات قرآنی فعالیت داشته باشیم، کاری ارزشمند محسوب می‌شود؛ ما معتقدیم برگزاری چنین مسابقاتی باید در شهر افزایش پیدا کند تا ثمره آن در جامعه نمایان شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: یکی از اتفاقات مهم دنیای مدرن امروزی دور شدن و فاصله گرفتن از قرآن است که برگزاری مسابقات قرآن و برنامه‌های فرهنگی دیگر با موضوع معرفی قرآن منجر به توجه بیشتر مردم به کلام وحی می‌شود که امید است مفید واقع شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49201

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.