• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
استاندار فارس؛

روند اجرای طرح جهش مسکن فارس رضایت بخش نیست

  • کد خبر : 49089
  • 10 مهر 1401 - 22:33
روند اجرای طرح جهش مسکن فارس رضایت بخش نیست
استاندار فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه طرح ملی مسکن برای هم افزایی دستگاههای مختلف، روند اجرای این طرح در فارس را رضایت بخش ندانست.

محمدهادی ایمانیه یکشنبه ۱۰ مهرماه در جلسه شورای مسکن استان فارس، اظهار کرد: طرح جهش ملی مسکن احتیاج به یک همکاری همه جانبه بین سازمان راه و شهرسازی بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان دارد، بنابراین قرارگاهی تشکیل شده تا همه سازمان‌ها را کنار هم بنشاند.

او با بیان اینکه امروز مشکلات شهرستان‌های آباده، ارسنجان، اقلید و شیراز بررسی شد، گفت: مدیران ارشد سازمان‌های مرتبط با جهش مسکن نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند تا مشکلات برطرف شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه از این به بعد هر هفته جلسه شورای مسکن ادامه می‌یابد، افزود: هر جلسه مشکلات ۳ شهرستان و شیراز و صدرا بررسی می‌شود تا مشکلات و موانع برطرف شود، چرا که ۴۰ درصد از سهمیه کل مسکن به شیراز و صدرا اختصاص یافته است.

استاندار فارس با بیان اینکه از روند کنونی راضی نیستم، عنوان کرد: این طرح نیاز به سرعت بیشتری دارد و به همین دلیل جلسات هفتگی برگزار می‌شود.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۳۸ هزار واحد در پالایش‌های انجام شده تایید شدند، گفت: ۷۵ هزار نفر از این تعداد در شیراز و صدرا هستند.

او با بیان اینکه مشکلات تک تک شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشکلات برطرف شود و کار سرعت گیرد، افزود: مناطقی نیز به محدوده شیراز الحاق می‌شود و تهیه نقشه فاز دو اجرایی این مناطق نیز در دست اقدام قرار گرفته، همچنین ۱۱۰ هکتار در شهر صدرا نیز سند مالکیتش به نام دولت صادر شده و نقشه‌های جدید آن در دست اقدام گرفته تا عملیات اجرایی آن انجام شود.

طالبان با بیان اینکه ۱۳۸ هزار واحد حائز شرایط هستند و در بسیاری از شهرستان‌ها ابلاغ به مردم صورت گرفته، عنوان کرد: در شیراز چون زمین تامین نشده ابلاغ نشده، اما زمین‌های خوبی برای صدرا و شیراز تامین شده و به‌زودی پیامک واریز وجه برای مردم ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: هر کس وجه ابتدایی را پرداخت کرده باشد، ما مکلف هستیم که برای او اقدام به ساخت مسکن کنیم.

عطاءالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر واریز وجه داشتند و ۷ هزار و ۵۰۰ نفر پروانه صادر شده و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله فنداسیون است‌.

او با بیان اینکه عمده مشکل ساخت مسکن‌ها آب است، گفت: مابقی شهرها به محض اینکه تامین زمین و به بنیاد تحویل شود، اقدام به ساخت می‌کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49089

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.