• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

مشکلات واحدهای گردشگری فارس از طریق پنجره واحد بررسی می‌شود

  • کد خبر : 48939
  • 10 مهر 1401 - 8:23
مشکلات واحدهای گردشگری فارس از طریق پنجره واحد بررسی می‌شود
مدیر کل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس، با اشاره به تشکیل پنجره واحد تخصصی رفع موانع واحدها و مراکز گردشگری در این استان گفت: مسائل و مشکلات این واحدها از طریق این پنجره واحد بررسی و دنبال می شود.

سید مجتبی علوی شنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: بر همین اساس تاکنون مشکلات ۷۰ واحد فعال در حوزه گردشگری استان پس از بررسی رفع گردیده که این اقدام منجر به اشتغال حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی امسال ۲۴ فقره مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۳ نفر صادر و ۲ باب موزه نیز با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومان افتتاح شده است.
او اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده طی مدت مذکور می توان به پرداخت تسهیلات دولتی تبصره ۱۸ به ۲۲۶ متقاضی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پرداخت ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی تبصره ۱۸ به  متقاضیان اشاره کرد.
مدیر کل دفتر گردشگری و زیارت استانداری فارس بیان کرد: تشکیل شورای عالی زیارت استان، تشکیل شورای عالی گردشگری سلامت و ایجاد قرارگاه هماهنگی امور اقتصادی، توسعه، سرمایه گذاری و رفع موانع گردشگری از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان است.
دبیر ستاد اربعین فارس، با اشاره به افتتاح مجدد خط پروازی شیراز به  نجف و بالعکس گفت: با افتتاح این خط افزون بر ۲ هزار زائر در قالب ۲۱ پرواز به نجف اعزام شده اند.

مردم فیش های حج عمره خود را حفظ کنند
مدیرکل حج و زیارت فارس هم گفت: با توجه به پیگیری‌های کنسولی، به مردم پیشنهاد می شود که فیش‌های حج عمره خود را  نگه دارند.
علیرضا زینلی افزود: وظیفه ذاتی سازمان حج و زیارت، اعزام زائران به خارج از کشور است و هرگونه مذاکره، گفت و گو و عقد قرارداد برای اعزام زائران منحصرا در اختیار این سازمان است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه در حج امسال یکی از شرایط کشور عربستان برای پذیرش در مناسک حج، قرار گرفتن در سن زیر ۶۵ سال بود، می کوشیم تا در سال آینده امکان حضور زائران بالای ۶۵ سال نیز فراهم شود.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در دولت سیزدهم انجام شد، استانی کردن اعزام زائران بود تا این کار با هدف ایجاد اشتغال در حوزه خدمات مربوط به اعزام زائران توسط حج و زیارت استان انجام شود.
مدیر کل حج و زیارت فارس افزود: اعزام ها قبلا سهمیه محور بود و تهران همه کارها را انجام می داد و یک سهمیه مشخص به استان ها اختصاص می داد که امسال اعزام زائران زائر محور است و تمام مراحل از ابتدا تا انتها توسط استان انجام می شود.

استان فارس ۸۵ پروژه در عتبات عالیات اجرا کرده است
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس نیز در این نشست گفت: تاکنون ٨۵ پروژه هنری و صنعتی و سنتی توسط این ستاد در حرم‌های مطهر عتبات عالیات در کشور عراق اجرا شده است.
اسکندر قاسمی افزود: کار بازسازی حرم‌های مطهر در کشور عراق مراحل پایانی خود را طی می کند و هم اینک نیز با توجه به افزایش زائران و نیازسنجی‌های انجام شده، موضوع توسعه حرمها در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مذکور می توان به صحن ٢٢٠ هزار مترمربعی حضرت زهرا (س) در نجف اشرف اشاره کرد که حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او اظهار داشت: صحن حضرت زینب (س) نیز در کربلا در فضایی به مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در سه طبقه در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن نیز ۵۰ درصد است.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: صحن امام محمد باقر (ع) نیز در شهر کاظمین با محوریت استان‌های فارس، خراسان رضوی و قم در حال احداث است.
وی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات به طور کامل از محل کمک های مردمی تامین می شود و خود مردم پای کار هستند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48939

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.