• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
استاندار فارس تاکید کرد:

قانون درآمد پایدار در شوراها به جای بایگانی پیگیری شود

  • کد خبر : 48912
  • 09 مهر 1401 - 16:11
قانون درآمد پایدار در شوراها به جای بایگانی پیگیری شود
استاندار فارس تاکید کرد: قانون درآمد پایدار در شوراها به جای بایگانی شدن به جد پیگیری شود.

محمدهادی ایمانیه شنبه ۹ مهرماه در جلسه شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت مشورت در امور، بیان کرد: حتی پیامبر اکرم(ص) که عقل کل است و خداوند هم به آن اشاره کرده است، به مشورت در امور اهتمام داشتند.

او ادامه داد: در حادثه احد اگرچه پیامبر(ص) نظر دیگری داشتند اما به احترام مشورت با یاران نظر آنها را پذیرفت.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: مشورت با صاحب علم و فن هم به پیشبرد امور کمک می‌کند و آدمی احساس ارزشمندی می‌کند.

ایمانیه با یادآوری این نکته که تصمیم گیری و تلاش‌های بدون مشورت به بن بست می‌خورد، عنوان کرد: شوراها ملکف هستند همراه با پیشنهادات و انتقادات برآمده از نظر مردم، راهکار هم ارائه کنند.

او خاطرنشان کرد: توقع مدیریت استان از اعضای شوراها این است که راهکارهایشان قابلیت اجرایی داشته باشند.البته برخی از مطالب که در استان قابل حل نیست در مرکز پیگیری خواهیم کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه شوراها باید رقابت مثبت بین خود ایجاد و از مزیتهای رقابتی استفاده کنند تا هر شهر و روستا و بخش مزین به یک مزیت شود و در این صورت فارس یک گلستان خواده شد، گفت: شوراها، ارائه الگوی مناسب با همکاری معاونت عمرانی استانداری فارس را در دستور کار قرار دهند.

ایمانیه با بیان اینکه قانون درآمد پایدار در شوراها به جای بایگانی شدن به جد پیگیری شود، خواستار پرهیز اعضای شوراهای شهر و روستاهای فارس از موقعیت خود برای منابع شخصی و خانوادگی شد و گفت: بی شک چنین مواردی موجب تزلزل در امور می‌شود و برکت هم از زندگی می‌رود.

محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس ارزیابی شوراها و شهرداری‌ها بخشی از نارضایتی‌های مردم به مسئله عملکرد ناصحیح در حوزه زمین مربوط است، گفت: در دوره جدید با جدیت باید به حل مشکلات حوزه انتخابیه پرداخته شود.

او با بیان اینکه دذ اتفاقات فرهنگی مانند اربعین، شهرداری‌ها کمک کردند، افزود: سامانه‌ای برای شهرداری‌ها تعریف شده تا ارزیابی از عملکرد آنها انجام شود.

رضایی همچنین با بیان انتظارات از شوراها عنوان کرد: تدوین برنامه‌های ۵ ساله شهرداری‌ها و برش سال مورد توجه قرار گیرد.همچنین توجه به ساختمان‌های ایمن در استان فارس باید مورد توجه جدی باشد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مسکن و نهضت ملی مسکن از دیگر رویدادهاست که باید مورد توجه شوراها و شهرداری‌ها باشد، عنوان کرد: در تولید مسکن فضا برای کار وجود دارد و شوراها تاکنون در این زمینه کمک و همراهی کردند و هیچ محدودیتی برای توسعه زمین در شهرها و شهرستان‌ها وجود ندارد.

او ادامه داد: انتظار است شوراها و شهرداری‌ها برای شفاف‌سازی و کوتاه کردن فرایندهای اداری به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌ها بروند.

احسان اصنافی، سرپرست دفتر شهری استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۱۶ شورا در استان شکل گرفته و شورای شهرستان نیز شکل گرفته و اکنون زمان کار کردن است، افزود: ۶۲۲ نفر عضو شورا داریم.

او با بیان اینکه یک سوم از عمر این دوره شوراها گذشته و باید از فرصت‌ها استفاده کرد، عنوان کرد: تلاش برای هدایت شوراها در قانون‌گذاری و نظارت است اما یکی از آفت‌ها ورود شوراها به مسائل اجرایی شهرها است که از موضوعات جدی و باید از طریق آموزش به شوراها کمک کرد.

اصنافی همچنین با بیان اینکه از ظرفیت قانون‌گذاری شوراها باید به خوبی استفاده شود و شوراها وارد امور اجرایی نشوند، افزود: تدوین لایحه درآمد پایدار پیگیری می‌شود که وضع شورا و شهرداری‌ها را تغییر خواهد داد.

سرپرست دفتر شهری استانداری فارس اضافه کرد: ظرفیت‌های بودجه‌ای ۱۴۰۱ باید به خوبی پیگیری و از آن برای شهرها استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48912

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.