• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرکل بهداشت و درمان زندان‌ها:

توجه به سلامت زندانیان یک اولویت است

  • کد خبر : 48433
  • 31 شهریور 1401 - 17:33
توجه به سلامت زندانیان یک اولویت است
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: توجه به سلامت زندانیان به عنوان امانتی که در اختیار سازمان زندان‌ها گذاشته شده و مقوله بهداشت و درمان به عنوان یکی از سیاست‌های سازمانی و شاخص کار زندانبانی مورد تاکید است.

دکتر ناصر سلیمانی در حاشیه بازدید اعضای کمیته کشوری ایدز از زندان مرکزی شیراز، ضمن ارزیابی اقدامات در حوزه کاهش آسیب و کنترل اچ آی وی و هپاتیت و سل، گفت: توجه به سلامت زندانیان به عنوان امانتی که در اختیار سازمان زندان‌ها گذاشته شده و مقوله بهداشت و درمان به عنوان یکی از سیاست‌های سازمانی و شاخص کار زندانبانی مورد تاکید است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، سلیمانی افزود: در تعامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان‌ها برخی از نیازمندی‌های بهداشت و درمان زندان‌ها را می‌توان تأمین و در این مسیر تحقق اهداف سازمانی را میسر کرد.

او با اشاره به اینکه از زندان‌های فسا، مرودشت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی و بهداری زندان مرکزی شیراز بازدید شده است، گفت: امکانات و تجهیزات مطلوبی در این زندان‌ها به ویژه در زندان مرکزی شیراز در حوزه بهداشت و درمان اعم از آزمایشگاه، کلینیک مثلثی، متادون درمانی و بخش‌های مختلف وجود دارد و اقدامات خوبی نیز در زمینه کنترل اچ آی وی انجام شده که مورد حمایت گلوبال فاند است.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی و تجهیز کلینیک‌های مثلثی از اقداماتی است که توسط گلوبال فاند انجام شده و همچنین ۲۰۸ اتاق ایزوله در سطح زندان‌های کشور مجهز شده است.

او، بر اعمال و رعایت نظم و انضباط در واحدهای بهداشت و درمان و اجرای دستورالعمل های سازمانی تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به غربالگری زندانیان ورودی، سلامت جسم و روان زندانیان، غربالگری و پایش آنان و بهداشت محیط زندان‌ها مورد توجه سازمان است.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها همچنین فرآیندهای انجام کار در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان را بررسی و تذکرات و توصیه‌های لازم را به عوامل مربوطه ارائه کرد و در پایان این بازدید با تعدادی از زندانیان ملاقات، و از نزدیک نحوه ارائه خدمات به آنان را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48433

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.