• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها در فارس

  • کد خبر : 48428
  • 31 شهریور 1401 - 20:11
آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها در فارس
همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در قالب "جشن شکوفه‌ها" در فارس آغاز و در همین راستا مراسمی نمادین در مدرسه شاهد لاله‌های شیراز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در مراسم نمادین به صدا درآمدن زنگ مدرسه برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی، گفت: در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۹۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی وارد ۴۵۰۰ مدرسه سراسر فارس خواهند شد.

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه کل کتاب‌های مقطع ابتدایی تامین شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است، افزود: بالغ بر ۹۷ درصد کتب درسی مقاطع متوسطه، کاردانش و فنی حرفه‌ای نیز تهیه شده است.

او با بیان اینکه بازگشایی مدارس، موجب بازگشت روحیه نشاط و شادابی و پویایی به جامعه می‌شود، به مشکلات دوران شیوع کروناویروس اشاره و اضافه کرد: دوران کرونا نقش محوری و موثر معلمان در فرآیند تربیت را برجسته کرد و همگان به این باور رسیدند که معلم نقش کلیدی و بی بدیلی دارد و در این میان همراهی خانواده‌ها نیز می‌تواند به ما کمک بسیار زیادی کند.

عسکری همچنین با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح از این فضا در برنامه های معاونین آموزشی استان قرار گرفته است، عنوان کرد: بدین ترتیب می‌توانیم خطرهای این فضا را شناسایی کنیم تا دانش آموزان دچار تهدید و آسیب نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: کلاس‌ها امسال به صورت ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می‌شود اما ناگزیریم از ظرفیت فضای مجازی به ویژه از شبکه ارزشمند پیام رسان شاد استفاده کنیم.

او گفت: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی مقارن است با ایام حزن اهل بیت علاقه مند بودیم شادی و نشاط از مدارسمان گرفته نشود لذا کنار نکوداشت شعائر دینی دهه‌ای را تعریف کردیم تحت عنوان دهه مهر و مقاومت که در کنار برنامه‌های مذهبی برنامه‌های مفرح و شادی متناسب با هفته دفاع مقدس برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در تابستاتی که گذشت همکاران ما در حوزه معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه بیش از ۱۳۰۰ پایگاه را در استان برای دوره دو ماه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری راه‌اندازی کردند و طرح با موفقیت انجام شد و نیازمند همکاری خانواده‌ها برای ادامه راه هستیم.

عسکری افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرای عدالت تربیتی به صورت خاص ماموریت خود را طبق برنامه هایی که حوزه معاونت‌ها و ادارات اموزش و پرورش تدوین کرده اند به پیش خواهد برد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در این مراسم گفت: امسال مدارس پس از دو سال تعطیلی آموزش حضوری با تمام توان فعال شدند.

جمال رزاق‌منش گفت: همه معلمان و کادر آموزشی در مدارس نیز آماده استقبال و پذیرش دانش آموزان در کلاس درس هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48428

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.