• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج؛

اشتغال پایدار با تقویت ارتباط صنعت و نخبگان و مدیران ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 48419
  • 31 شهریور 1401 - 12:25
اشتغال پایدار با تقویت ارتباط صنعت و نخبگان و مدیران ایجاد می‌شود
مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج گفت: با تقویت ارتباط بین صنایع، نخبگان و مدیران ارشد استان و جذب سرمایه گذاری در حوزه فناوری و دانش بنیان، اشتغال پایدار برای جوانان رقم خواهد خورد.

احمدرضا قاسمی ضمن بیان اینکه در قالب رویداد تا ثریا بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری خارج از استان به فارس وارد شده است، لازمه حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان را اتحاد و انسجام درون تشکیلاتی دانست و افزود: مسوولان استان بای  همراه تر و  و هماهنگ تر عمل کنند و هر یک به نقش خود در بازار شرکت ‌های فناور و دانش بنیان عمل کند.

به نقل از بسیج علمی سپاه فجر فارس، مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج ادامه داد: شرکت ‌های فناور و دانش بنیان بعنوان ارزش ‌های این استان باید حمایت شده و با توجه به اینکه بخشی از بازار این شرکت ‌ها، نیازمندیهای نهاد ها و سازمان های دیگر است، بسترسازی و تسهیل گری برای این شرکت ‌ها باید انجام شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بسیج علمی فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان، اضافه کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به عنوان نمایندگی شرکت پیشگامان در فارس آمادگی دارد تا میزخدمت شرکت های دانش بنیان را در هر جا که لازم باشد، برگزار کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس رویداد تا ثریا را بستر و زمینه ساز ایجاد تعامل  برای صاحبان مسأله عنوان کرد و افزود: این رویداد بستر تعامل را ایجاد کرده تا  نیازمندی ها و فناوری یک جا جمع شوند.

وی ایجاد نظام مسائل و بانک نخبگانی را در استان از ضروریات دانست و یادآور شد: با پشتیبانی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران دولتی، بخش خصوصی و حاکمیتی این رویداد را به جلو حرکت می دهد.

قاسمی ضمن بیان اینکه رویداد تا ثریا پویا بوده و متوقف نمی ‌شود و تبدیل به جریان شده است، تاکید کرد که باوجود سرمایه گذاری های هزار میلیاردی خاص در فارس، در استان سرمایه گذار خطر پذیر وجود ندارد و برای سرمایه گذاری در حوزه فناورانه نیازمند فرهنگ سازی و جریان سازی است که در این حوزه نیازمند سرمایه گذار خطر پذیر است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس ضمن بیان اینکه برای حل مسائل استان نیازمند همراهی و هم افزایی و ارتباط و اتصال مجموعه های فن آور و نهادهای مختلف هستیم، به وجود بیش از چهار هزار واحد صنعتی در فارس اشاره و اضافه کرد: تنها ۲۰۰ واحد تحقیق و توسعه در آن وجود دارد که جای بسی تامل دارد.

قاسمی با تاکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید قوی تر باشد تا فرصت ‌ها و ظرفیت‌ ها را به هم متصل کند، گفت: اتفاقات خوبی در زمینه دانشگاه های نسل سوم و چهارم در کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت رقم خورده اما همچنان جای کار در این زمینه وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به حضور دانشجویان خارجی در همایش ملی تاثریا گفت: این دانشجویان می ‌توانند سفیران خوبی در حوزه فناوری و علمی برای کشورهای خودشان با الگوگیری از اتفاقات این رویداد باشند.

نخستین رویداد ملی «تا ثریا» به ‎همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در مرکز منطقه ‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48419

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.