• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

نشست هم‌اندیشی برنامه‌های ویژه عید غدیر به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس برگزار شد

  • کد خبر : 4834
  • 26 تیر 1399 - 5:30
نشست هم‌اندیشی برنامه‌های ویژه عید غدیر به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس برگزار شد
نشست هم‌انديشي ويژه‌برنامه‌هاي عيد غدير، به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان فارس با هدف تبادل نظر در مورد اجراي برنامه‌هاي ايام دهه ولايت ( اعياد قربان و غدير) برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان فارس، این جلسه هم اندیشی با حضور حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، حجت الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان، احمدرضا نداف، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.


حجت الاسلام حسین امیدی در این جلسه با بیان اهمیت بزرگداشت عید سعید غدیر خم با ذکر روایات ائمه معصومین (ع)، گفت: یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بزرگداشت اعیاد اسلامی است که در این مناسبت ها در راستای ترویج معارف اسلامی و پیام های هر عید برنامه هایی اجرا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه عید غدیر خم، عید ولایت است که در روایات برترین اعیاد اسلامی نامیده شده است، تاکید کرد: در قالب برگزاری برنامه های این ایام باید پیام غدیر که ولایتمداری است، ترویج شود.


وی همچنین توزیع کمک های مومنانه با تاسی به امیرمومنان حضرت علی (ع) در سطح مساجد، ارائه احکام روز غدیر در مساجد و برگزاری جشنواره های مختلف هنری در رشته های سرود، نقاشی، دلنوشته و شعر را از برنامه های پیشنهادی این ایام ذکر کرد و گفت: باید تلاش شود برنامه ها باتوجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی دنبال شود.


همچنین حجت الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان فارس نیز ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت تزئین مسجد و محله به مناسبت عید غدیر گفت: برگزاری برنامه ازدواج آسان، تولید محتوا از پیام های غدیر برای فضای مجازی به ویژه برای نسل امروز برای ایام ایان پیشنهاد می شود.


وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود یک تیم مجازی برای هر شهرستان ایجاد و برای ارسال حتوا هماهنگی های لازم انجام شود.


براساس این گزارش، احمدرضا نداف، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز ضمن پیشنهاد راه اندازی پویش «هر خانه یک پرچم» در ایام دهه ولایت، برنامه های تهیه کتاب «در آینه غدیر» و برگزاری مسابقه از این کتاب، برپایی نمایشگاه غدیر و رونمایی از کتاب در عید سعید غدیر خم برای این ایام پیشنهاد می شود.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه که درگیر مقابله با شیوع بیماری کروناست، به نظر می رسد که برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه های مجازی و جشن های خانگی عید غدیر ضروری است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4834

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.