• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
عضو شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

موفقیت نمایش محشر در تعلیم و تربیت نسل جدید در خصوص ارزش‌های دینی

  • کد خبر : 48225
  • 30 شهریور 1401 - 11:07
موفقیت نمایش محشر در تعلیم و تربیت نسل جدید در خصوص ارزش‌های دینی
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای تعلیم و تربیت عمل کرده است و موجب تفکر نوجوانان و جوانان در خصوص ارزش های دینی می شود و هنر این نمایش موجب تسهیل ارزیابی و قضاوت در مورد نوع رفتار روزمره انسانی می شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سیده مریم حسینی با حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: محشر نمایشی است که با هنرنمایی سازمان اوج در شیراز برپا شده است و خاطره ای زیبا برای مردم شیراز خواهد بود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در محشر تمامی هنروران از فارس هستند که مصداق استفاده از ظرفیت بومی است و این نمایش را یک اثر هنری موفق می دانم زیرا در زمانه ای هستیم که هنر باید به کمک تعلیم و تربیت بیاید.

وی اضافه کرد: با حفظ روح خلاق و جسور هنر نمایش می توانیم نسلی خلاق، شجاع و با نشاط به جامعه معرفی کنیم و نمایش محشر در انتقال مفاهیم دینی با هنر به صورت تربیتی عمل کرده تا درک مفاهیم دینی را برای نوجوانان و جوانان تسهیل کند و در زمانه مواجهه با جنگ نرم که رقبای تربیتی زیادی پیدا کرده ایم در ارائه آموزه های دینی باید خلاقانه عمل کنیم.

حسینی تاکید کرد: برای محور قرار دادن قرآن کریم و سیره ائمه معصومین (ع) برای نسل جدید باید از هنر برای تعلیم و تربیت استفاده شود و محشر با استفاده از محتوای قرآنی برای تعلیم و تربیت عمل کرده است و موجب تفکر نوجوانان و جوانان در خصوص ارزش های دینی می شود و هنر این نمایش موجب تسهیل ارزیابی و قضاوت در مورد نوع رفتار روزمره انسانی می شود.

وی با تشکر از شهرداری شیراز بیان کرد: تفکر مدیریت شهری تنها نباید به پیشرفت کالبدی شهر منتهی شود بلکه باید به مسائل ارزشی و فرهنگی هم بسیار توجه شود که در نمایش محشر شاهد این توجه است و رایگان بودن بلیت نمایش محشر اقدامی موثر در این خصوص است.

حسینی ادامه داد: همکاری سازمان اوج و حمایت سپاه فجر قابل قدردانی است و قبلا با سازمان اوج تجربه همکاری در شیراز در نمایش موفق فصل شیدایی را داشتیم و در ایام محرم اثر مثبتی روی مردم گذاشت و هنوز مردم شیراز، از آن یاد می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده مطلوب از هنر در مسیر ارزش گذاری زندگی افراد، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی هم خواهیم بود و باید از سازمان رسانه ای اوج برای کارهای آتی مورد حمایت مطلوب قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48225

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.