• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

توزیع بذور گواهی شده گندم در مرودشت آغاز شد

  • کد خبر : 48213
  • 30 شهریور 1401 - 10:52
توزیع بذور گواهی شده گندم در مرودشت آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز توزیع بالغ بر 5 هزار تن بذور گواهی شده گندم در این شهرستان خبرداد.

 

 

 

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان تصریح کرد: ارقام  بذور گواهی شده گندم شامل سیروان، چمران۲ ، مهرگان، طلایی، برات، آران و ترابی است.

به گفته امیریان؛ ۴۰ مرکز توزیع در قالب تعاونی های تولید، تعاونی روستایی و بخش خصوصی توزیع بذر گواهی شده را در سطح شهرستان مرودشت انجام می دهند.

او با بیان اهمیت بذور گواهی شده و بوجاری شده، تصریح کرد: عوامل توزیع منحصرا مجاز به توزیع بذور در کیسه‌های منقش به آرم شرکت تولید کننده بذر و دارای لیبل ممهور به موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.

وی ازکشاورزان خواست درصورت مشاهده هرگونه مشکل ازقبیل عدم وجود آرم شرکت تولید کننده بذر و لیبل ممهور به موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و یا وجود بذر علف های هرز، موارد  را به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت ضدعفونی بذور خود مصرفی، تصریح کرد: گندمکاران توجه کنند که بذور خود مصرفی نیز باید زیر نظر کارشناسان با قارچ کش های رایج علیه بیماری سیاهک آشکار و پنهان ضدعفونی شوند.

او بیان کرد:  عملکرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به خوابیدگی، مقاومت به ریزش دانه، زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از مهمترین ویژگی ارقام بذور معرفی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت گندم در این شهرستان ازنیمه آبان ماه آغاز می شود، از بهره برداران خواست، تامین بذر را به مراحل پایانی واگذار نکنند تا با ترافیک خرید و کمبود بذر مواجه نشوند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.