• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

نمایش محشر در تبیین کار جهادی عاشورا و فرهنگ دینی نقش موثری دارد

  • کد خبر : 48205
  • 31 شهریور 1401 - 8:07
نمایش محشر در تبیین کار جهادی عاشورا و فرهنگ دینی نقش موثری دارد
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نمایش محشر در تبیین کار جهادی عاشورا و اعتلای فرهنگ شیعی نقش موثری دارد و برای انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان و جوانان موفق عمل می‌کند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا محمدیان با حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: چندین شب است که در شیراز شاهد اجرای نمایش فاخر محشر هستیم که کار سازمان اوج است که در سالهای گذشته کارهای هنری فاخری انجام داده است.

وی افزود: اگر به هنر  به عنوان یک ابزار فرهنگی نگاه کرده و از آن برای انتقال مباحث دینی و فرهنگی و اعتقادی استفاده کنیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تاثیر محشر در این شب ها به ویژه بر قشر نوجوان و جوان و خانواده ها مشهود است و شیراز برای بار دوم شاهد اجرای چنین نمایشی است و قبل از این فصل شیدایی را داشتیم.

محمدیان تصریح کرد: استفاده از ابزار مختلف هنری با توجه به فضای اجتماعی روز و فضای مجازی اقدام موثری در مقابل حمله رسانه ای غرب علیه دین ماست و اگر هنر را در مکتب امام حسین (ع) و عاشورا ببینیم این هنرمندی امام حسین (ع) و آل امام حسین (ع)، شیعه را بیمه کرده و همواره باعث اعتلای جایگاه شیعه می شود که این تبیین کار جهادی است که در روز عاشورا اتفاق افتاده که انتقال آن با ابزار هنری مانند نمایش محشر در اعتلای فرهنگی جامعه ما جایگاه ویژه ای ایفا می کند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48205

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.