• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
استاندار فارس؛

ناوگان هوایی فارس تقویت می شود

  • کد خبر : 48092
  • 28 شهریور 1401 - 11:48
ناوگان هوایی فارس تقویت می شود
استاندار فارس گفت: با توجه به پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته، به زودی شاهد تقویت ناوگان هوایی استان خواهیم بود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای اداری فارس گفت: به زودی تعداد هواپیماهای متعلق به استان فارس که پایگاه اصلی آنها در شیراز است؛ افزایش خواهد یافت و بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

استاندار فارس، در خصوص پروژه راه آهن شیراز – بوشهر گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مسئول قرارگاه خاتم (ص) و معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم؛ مصوب شد با توجه به موافقت مقام معظم رهبری، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، از محل صندوق توسعه ملی، طی سه سال به این پروژه اختصاص یابد.

دکتر ایمانیه افزود: همچنین موافقت اولیه برای احداث راه آهن شیراز – اهواز را نیز جلب کرده‌ایم و اجرای این پروژه مهم که اتصال غرب به شرق کشور را موجب خواهد شد نیز با جدیت پیگیری می شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در دست پیگیری در استان؛ بحث راه اندازی خطوط تولید اتوبوس برقی و خودرو برقی است، که موافقت های اولیه با سرمایه گذار داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود صنایع فارس و سوله های راکد موجود در این زمینه گام برداریم.

استاندار فارس، با اشاره به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: از مدیران استان انتظار داریم که در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه ها هر کمکی که می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

دکتر ایمانیه در ادامه ۰افزود: آرامش فضای دانشگاه‌ها و مدارس ما بسیار مهم است که به هدف اصلی که تربیت نسل جوان، نوجوان و کودکان است برسیم؛ تا بتوانیم محیطی پرنشاط، دانش بنیان، دانش محور و علم محور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که با کمبود فضای خوابگاه دانشگاهی به ویژه در دانشگاه شیراز، دانشگاه فرهنگیان و تا حدودی دانشگاه علوم پزشکی مواجه هستیم، کمک دستگاه های مختلف که فضاهایی مناسب در اختیار دارند؛ جهت استفاده موقت دانشجویان بسیار راهگشاست.

استاندار فارس، با اشاره به سفر ۱۷ شهریورماه سال جاری دادستان کل کشور به شیراز گفت: در این سفر مساله ۱۵ ساله کارخانه آی تی آی حل شد و این کارخانه با حکم دادستان کل به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

دکتر ایمانیه افزود: این کارخانه پس از مزایده و واگذاری به سرمایه گذار جدید، بدون تغییر کاربری به فعالیت خود در زمینه تولید قبلی یا تولید جدید ادامه خواهد داد.

استاندار فارس همچنین بر لزوم نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: تفاوت قیمت ها در بازار به ویژه در بحث ارزاق زیاد است و از سویی با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، بحث نظارت بر بازار نوشت افزار باید با جدیت دنبال شود.

دکتر ایمانیه، از متولیان امر خواست که نسبت به راه اندازی فروشگاه ها و غرفه های عرضه کالا از تولید به مصرف در تمام شهرستان های استان اقدام کنند.

دکتر ایمانیه، راهپیمایی جاماندگان اربعین در شیراز را مراسمی بی نظیر توصیف کرد و گفت: در بحث انتقال زائران اربعین از مرزهای کشور عراق به استان نیز با همت اداره کل راهداری، اداره کل اوقاف و شهرداری شیراز شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی افزود: بحث انتقال زائران توسط ناوگان حمل و نقل فارس از خرمشهر و آبادان به سمت بصره و پیاده کردن زائران و سپس انتقال آنان توسط اتوبوس های عراقی به نجف و کربلا نیز اقدامی بود که به ابتکار استان فارس انجام شد.

استاندار فارس، همچنین با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه جوانان از نمایش میدانی محشر بیان کرد: در جریان برگزاری این نمایش به عنوان یک اقدام هنری قابل تقدیر، هر شب بین چهار تا شش هزار نفر از این نمایش دیدن می کنند.

دکتر ایمانیه افزود: نمایشگاه حجاب و عفاف که در کنار این نمایش برپا شده نیز جزو ارزش‌هایی است که امیدواریم در سراسر استان با همت ویژه فرمانداران برپا شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48092

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.