• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

محرز شدن تخلف‌های میلیاردی در برخی نانوایی‌های فارس

  • کد خبر : 47971
  • 27 شهریور 1401 - 10:14
محرز شدن تخلف‌های میلیاردی در برخی نانوایی‌های فارس
بازرسی از نانوایی‌های استان فارس حاکی از تخلفهای میلیاردی برخی از خبازها در این استان است.

بررسی‌ها و بازدیدهای سرزده بازرسی کل استان فارس حاکی از تخلفات مالی در برخی نانوایی‌های فارس است.

به نقل از دادگستری فارس، آن گونه که بررسی بازرسان نشان می‌دهد برخی نانوایان با تراکنش‌های ساختگی در کارتخوانهای هوشمند خود، میزان فروش نان را بسیار بیش از واقعیت نشان می‌دهند تا بدین طریق از پاداش ۱۵درصدی یارانه دولتی به ازای فروش نان بهره مند شوند.

برآوردها حاکی است از مجموع کل تراکنش‌های دستگاههای کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های یاد شده، در مواردی بیش از ۷۰ درصد آن، غیرواقعی و صوری بوده و دهها میلیارد ریال سود مازاد را عاید نانوایی‌های متخلف کرده است.

طبق بررسی‌های انجام شده در طرح هوشمند سازی عرضه نان در دوماه خرداد و تیر، مجموع تراکنش‌های کارتخوانهای هوشمند نصب شده در ۴۲ نانوایی متخلف ۳۴۲ میلیارد ریال بوده این در حالی است که احتمالا بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال آن یعنی بالغ بر ۷۰درصد تراکنش‌ها، ساختگی و صوری بوده و در ازای این میزان تراکنش، نانی عرضه نشده است.

با احتساب پرداخت ۱۵درصد یارانه دولتی در قالب پاداش، نانوایی‌های متخلف از محل این تراکنش های ساختگی حدود ۳۷ میلیارد ریال سود نامتعارف را نصیب خود کرده و هزینه‌های دولت را بالا برده‌اند.

رییس منطقه ۳ سازمان و بازرس کل فارس نیز با اشاره به تخلفات برخی نانوایی‌های استان گفت: دستور بررسی و برخورد با نانوایی‌های متخلف توسط دستگاه متولی صادر شده و مراتب طی شرحی به مراجع قضایی صالح نیز اعلام شده است.

کاظم اکرمی با بیان اینکه عملکرد دستگاههای دولتی نیز  بررسی خواهد شد، تاکید کرد: دستگاههای دولتی باید پاسخگو باشند و در صورت احراز کوتاهی در مورد آنها هم مطابق مقررات اقدام خواهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47971

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.