• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون وزیر ورزش:

برای موفقیت جوانان نباید تنها به دولت اتکا داشت

  • کد خبر : 4783
  • 19 تیر 1399 - 19:16
برای موفقیت جوانان نباید تنها به دولت اتکا داشت
معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تنها با اتکا به دولت در حوزه ورزش و جوانان نمی‌توانیم عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشیم بلکه باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها در بخش‌ خصوصی، تشکل‌های اجتماعی و مردم نهاد استفاده کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

عبدالحمید احمدی، پنجشنبه در آیین معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، افزود: تاکید وزیر ورزش و جوانان، اولویت دادن به برنامه جوانان است و در این سال‌ها طرح‌های خوبی در بخش مشارکت‌های اجتماعی ارائه شده و افزون بر این شاهد توسعه تشکل‌های مردم نهاد در سراسر کشور بودیم که این روند باید با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی اضافه کرد: ورزش ابعاد گسترده‌ای دارد و در این میان ورزش قهرمانی و همگانی هر ۲ مهم هستند و باید بین این ۲ بخش توازن برقرار شود، زیرا ورزش همگانی برای سلامت جامعه و ورزش

قهرمانی برای قهرمان پروری و فتح سکوهای جهانی اهمیت خاصی دارد.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش در روستاها در گذشته مغفول مانده بود، باید به همان اندازه که به ورزش شهرها اهمیت داده می‌شود همین رویکرد را نسبت به مقوله ورزش در روستاها داشته باشیم و به همین سبب این وزارتخانه برای نخستین بار در کشور، جام خوشه چین را در جامعه روستایی راه‌اندازی کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

احمدی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سال‌های اخیر در استان فارس فعالیت‌های خوبی در زمینه زیر ساخت‌های ورزشی انجام شده که بی‌سابقه بوده و امیدواریم با کمک مسوولان این استان در سال ۹۹ شاهد بهره‌برداری از سالن ۶ هزار نفره شیراز باشیم

افزایش سرانه فضای ورزشی فارس در مقایسه با دولت‌های قبل بی‌سابقه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در این آیین با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای ورزشی این استان در دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت‌های قبل بی‌سابقه است، گفت: امروز در نقاط مختلف فارس با وجود محدودیت منابع مالی و اعتباری دولت، اماکن ورزشی ساخته شده که این مهم قابل تقدیر است.

سید احمد احمدی زاده بیان کرد: توجه جدی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باید مد نظر مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان فارس باشد، زیرا مطالبه مردم این استان است و در کنار آن برای سلامتی آحاد جامعه به ورزش همگانی نیز اهمیت داده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد توسعه سازمان‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه جوانان بودیم باید همچنان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جوانان در این عرصه بیشتر بهره گیریم و در این مورد نیز از امکانات بخش خصوصی استفاده کنیم.  

اعتباری ویژه برای ۲ تیم فوتبال فارس منظور شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، همچنین در قسمت دیگری از مطالب خود خطاب به معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: روزگاری نه چندان دور این استان ۲ تیم برق و فجر شهید سپاسی شیراز را در لیگ برتر فوتبال داشت اما چند سالی است که مردم فارس بی‌صبرانه در انتظارند که یک تیم در لیگ برتر داشته باشند.

احمدی زاده افزود: اگر چه در این سال‌ها به ۲ تیم نام برده از سوی استانداری فارس کمک شده است اما این اعتبارها برای صعود یک تیم از شیراز کافی نیست از این رو از وزیر ورزش و جوانان درخواست می‌کنیم اعتباری ویژه برای کمک به تیم‌های فوتبال فارس در نظر گرفته شود زیرا با توجه به ظرفیت های موجود در این استان ما شایستگی حضور یک تیم در لیگ برتر را داریم.

وی، همچنین از وزارت ورزش و جوانان خواست، نسبت به اتمام سالن ۶ هزار نفره شیراز که پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد نیز اهمتام داشته باشند تا این پروژه ورزشی در سال ۹۹ بنا بر وعده های داده شد به بهره‌برداری برسد.

شفاف سازی در تمام عرصه‌ها در اولویت قرار دارد

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان فارس هم اظهار داشت: شفاف سازی در تمام عرصه‌ها در اولویت این اداره کل قرار خواهد گرفت و همه فعالان در این نهاد باید برای تحقق این امر مهم، کمک و همیاری کنند.

عباس حاجی زاده افزود : طرح آمایش سرزمین برای بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌ها و استعدادها از دیگر برنامه‌های ماست زیرا این استان استعدادهای فراوانی در تمام رشته‌های ورزشی دارد که با طرح آمایش می‌توان آنها را شناسایی کرد.

وی اضافه کرد: ورزش قهرمانی در بالای قله قرار دارد که اگر این امر نباشد دیگر انگیزه‌ای برای ورزش همگانی به وجود نمی‌آید برای همین باید بکوشیم سهمیه المپیک از استان فارس را از ۲ ورزشکار به چندین ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی افزایش دهیم.

حاجی زاده بیان کرد: ارتقای جایگاه ورزش حرفه‌ای نیز یکی از مطالبات مردم است و آنها انتظار دارند که این استان دستکم یک تیم در لیگ برتر فوتبال داشته باشد و فارس شایسته عملی شدن این خواسته مردم است.

وی، همچنین از وزارت ورزش و جوانان خواست با توجه به اینکه شیوع کرونا منجر به تعطیلی یک هزار باشگاه ورزشی در استان فارس شده و متولیان این اماکن متحمل خسارت‌های سنگینی شده‌اند، تسهیلات و اعتباری برای جبران بخشی از زیان‌های باشگاه‌ها و اماکن ورزشی این استان مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این آیین، عباس حاجی زاده که اهل شهرستان لامرد فارس است به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان این استان معرفی شد.

حاجی زاده، پیشتر در مناصبی از جمله معاون تربیت بدنی وزارت آموزش پرورش، رییس هیات ورزش دانش‌آموزی و هیات بدمیتنون فارس نیز فعالیت داشته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4783

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.