• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

آگاهی دقیق مرگ از دستاوردهای خوب نمایش میدانی محشر است

  • کد خبر : 47744
  • 25 شهریور 1401 - 10:57
آگاهی دقیق مرگ از دستاوردهای خوب نمایش میدانی محشر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نمایش میدانی محشر به صورت عینی به تجسم معاد پرداخته و توجه به مرگ آگاهی از دستاوردهای خوب تهیه کنندگان نمایش محشر است.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا قانعی، ضمن حضور در محل اجرای نمایش محشر در شیراز گفت: نمایش میدانی محشر از ۲ وجه قابل بررسی است که شامل معاد و اتفاقاتی است که در روزمره های زندگی کمتر به آن پرداخته می شود و این کار در قالب یک کار میدانی به تجسم عینی ابعاد معاد پرداخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: یک بخش دیگر نیز محتوای این نمایش است که بسیار قابل تامل است و شامل مرگ آگاهی به عنوان یکی از مفاهیم رایج و اصیل دینی ماست که به واسطه غفلت ها و روزمرگی ها به فراموشی سپرده می شود.

وی اضافه کرد: توجه به مرگ آگاهی از دستاوردهای خوب تهیه کنندگان نمایش میدانی محشر است و فرم و قالب ارائه محتوا نیز بسیار بدیع است و مخاطبان عام را با زبان هنر به خوبی معطوف کرده است.

قانعی تاکید کرد: انتقال مفاهیم دینی در قالب هنر کار پیچیده و سختی است که در این نمایش به خوبی از عهده آن برآمده است و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش این برنامه ها در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: جهاد تبیین دارای مفهوم گسترده ای است و بخشی از آن انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر است و اقدام بدیعی است و میزان جریان سازی این نمایش روی نسل نوجوان و جوان مشهود است و نمایش میدانی بر این نسل اثر بهتری دارد و گرفتن و شنیدن و درک مفاهیم دینی به زبان هنر و نمایش برای آنها جذاب است و تلنگر جدی خواهد بود.
قانعی گفت: فصل شیدایی در برهه زمانی خود موفق عمل کرد و محشر نیز بر اساس قالب و محتوای خود موفق است و در شب های بعد استقبال بیشتری از محشر پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه هایی مثل سازمان هنری رسانه ای اوج که محصول انقلاب اسلامی هستند از تمام تکنیک های موجود برای انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر بهره گرفته و تجربیات موفقی در کارنامه سازمان اوج در حوزه های مختلف داریم که در حوزه نمایش های میدانی هم مشهود و اثرگذار است.

حجت الاسلام محمود محمودی زاده، مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر استان فارس نیز با تشکر از عوامل تهیه نمایش محشر و سازمان اوج گفت: این نمایش با محوریت معاد که از مباحث مهم دین اسلام است، تهیه شده است که پس از بحث توحید، بالاترین میزان مباحث و روایات در قرآن کریم و اهل بیت (ع) به معاد و معادگرایی مربوط می شود.

وی ادامه داد: معاد و قیامت نزد مومنان جایگاه و منزلت ویژه دارد و هیچ صفحه ای از قرآن نیست که به صراحت به معاد اشاره نکند.

حجت الاسلام محمودی زاده با اشاره به انتقال مفاهیم دینی با استفاده از زبان هنر بیان کرد: قطعا این روش اثرگذاری بیشتر و ملموس تری دارد و هنر اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بر انتقال مباحث اعتقادی با زبان هنر به جامعه تاکید دارد و تبیین این مفاهیم دینی با زبان هنر بسیار نتیجه بخش است و یک ساعت کار هنری از ساعت ها کلاس و جلسه اثرگذارتر می تواند باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47744

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.