• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ثبت یک فوتی و ۳۶ بستری جدید کرونا در فارس

  • کد خبر : 47706
  • 24 شهریور 1401 - 19:17
ثبت یک فوتی و ۳۶ بستری جدید کرونا در فارس
طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی و ۳۶ مورد بستری جدید کرونا در فارس ثبت شده است.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا صبح پنج‌شنبه ۲۴ شهریور، دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۷۱۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فار تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۸ هزار و ۴۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۶۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۱ هزار و ۹۳۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۲۱ هزار و ۵۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۶ هزار و ۴۹۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۳۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۹ هزار و ۶۰۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

براساس این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۹۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۰۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۹۴۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۳ دُز نوبت سوم و ۱۲۸ هزار و ۶۴۰ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47706

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.