• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد؛

ثبت ۹ اثر طبیعی فارس در فهرست ملی

  • کد خبر : 47509
  • 23 شهریور 1401 - 15:11
ثبت ۹ اثر طبیعی فارس در فهرست ملی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد که ۹ اثر طبیعی گردشگری این استان بعد از طی تشریفات قانونی در فهرست آثار ملی ثبت و مراتب از سوی وزارت میراث به استانداری فارس ابلاغ شده است.

سید مؤید محسن‌نژاد گفت: نرگس‌زار بلبلک، درخت بنه کهن‌سال روستای چنار، درخت توت کهن‌سال امامزاده بزم، درخت چنار کهن‌سال شیدان، درخت بنه کهن‌سال دهدق آباده، درخت بنه کهن‌سال روستای چنار، تالاب هفت برم، درخت داغداغان مزایجان و نرگس زار جره، ۹ اثر طبیعی ثبت شده در فهرست ملی است.

به نقل از میراث فارس، او با بیان اینکه شناسایی و ثبت سایر نرگسزارهای فارس در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار دارد، گفت: براساس قوانین مرتبط با ثبت، با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اقدامات حفاظتی و مرمتی در آثار ثبتی انجام می‌شود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود، ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

محسن‌نژاد همچنین از برگزاری نمایشگاه گروهی عکس‌های عاشورایی توسط کانون عکاسان انجمن سینمای جوانان این استان در گالری عکس خانه جهانگردی خبر داد و گفت: مجموعه تصاویر مربوط به تعزیه صحرا رود فسا، که به عنوان بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور به ثبت ملی رسیده، در این نمایشگاه به تماشای عموم گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فارس با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ ۲۲ شهریور آغاز به کار کرده است و تا ۲۶ شهریور پذیرای بازدیدکنندگان است، گفت: در این نمایشگاه، آثاری از طاهره رخ‌بخش زمین، رضا قادری، فرزانه چخماق‌ساز، ایمان ادراکی، زهرا دشت‌بشی، محمدکاظم منصوروار و علی عباسی به نمایش درآمده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47509

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.