• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۶ تیرماه ۹۹

  • کد خبر : 4731
  • 16 تیر 1399 - 14:47
اخبار پلیس فارس – ۱۶ تیرماه ۹۹

آموزش، اصلی ترین اقدام فرماندهان انتظامی / آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیراندازی؛ ۳ اولویت در قرارگاه جهادی آموزش معاون تربیت و آموزش ناجا آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیر اندازی را ۳ اولویت اصلی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حبیب الله جان نثاری” در جلسه […]

آموزش، اصلی ترین اقدام فرماندهان انتظامی / آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیراندازی؛ ۳ اولویت در قرارگاه جهادی آموزش

معاون تربیت و آموزش ناجا آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیر اندازی را ۳ اولویت اصلی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حبیب الله جان نثاری” در جلسه با فرمانده انتظامی استان فارس و معاونان و روسای پلیس های تخصصی این فرماندهی، با تأکید بر اجرایی کردن اولویت های یازده گانه آموزش در سطوح مختلف نیروی انتظامی، اظهار داشت: در این مسیر آموزش ها در سطوح مختلف و گام به گام تبیین و مشخص شده است .

وی اصلی ترین اقدام فرماندهان انتظامی را آموزش دانست و افزود: توجه به آموزش در سطوح مختلف یکی از مهمترین اقداماتی است که کارکنان انتظامی را برای انجام مأموریت های محوله تجهیز و آماده می کند.

معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به لزوم استفاده از فناوری در راستای اجرایی کردن برنامه های آموزش در نیروی انتظامی، تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی با راه اندازی سامانه “ساتر” ( سامانه آموزشی و تربیتی از راه دور)، آموزش از راه دور و بدو خدمت برای تعداد زیادی از فراگیران درجه دار با کیفیت مناسب اجرایی شد که رضایت آنان را به دنبال داشت.

سردار جان نثاری با اشاره به اجرایی شدن دور سوم قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ، افزود: توجه به ۳ اولویت اصلی آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و تیراندازی به صورت ویژه در دستور کار قرارگاه جهادی تربیت و آموزش قرار دارد.

وی موضوع تیراندازی در نیروی انتظامی را اساسی، مهم و کاربردی عنوان کرد و گفت: امروز این مقوله در مجموعه نیروی انتظامی از بسیاری از اقدامات دیگر واجب تر است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس گزارشی مشروح از اقدامات آموزشی و عملکرد این فرماندهی درحوزه تربیت و آموزش ارائه داد.

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید والامقام “احمد نظافت

فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام “احمد نظافت” در شهرستان “اِوَز” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در این دیدار گفت: شهداء مایه برکت و عاقبت به خیری هستند و شهادت اقبال بلندی است که تنها شایستگانی چون این شهید عزیز به آن دست می یابند.

وی افزود: شهید “نظافت” و شهدای دیگر از جان خود گذشتند تا این کشور حفظ شود و با خون خود آسایش و آرامش را برای مردم ایران زمین به ارمغان آوردند.

شایان ذکر است؛ شهید مفقود الاثر “احمد نظافت” از کارکنان وظیفه ژاندارمری سابق بود که سال ۱۳۶۷ در منطقه “فکه” به درجه رفیع شهادت نائل و مفقودالاثرشد.

مرگ ۲ جستجوگر گنج در”فراشبند” / دستگیری ۳ حفار غیر مجاز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ۲ نفر از سوداگران اشیاء عتیقه به علت خفگی بر اثر استنشاق گاز چاه حفاری غیر مجاز به کام مرگ فرو رفتند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حفاری غیرمجاز و گازگرفتگی منجر به فوت، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان “فراشبند” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مطلع شدند ۵ نفر به هویت معلوم به منظور کشف اشیاء عتیقه و زیر خاکی اقدام به حفر زمین کرده اند که ۲ نفر از آنان پس از ورود به محل حفر شده، بر اثر استنشاق گاز چاه حفاری فوت کرده‌اند.

سرهنگ “محمدی” با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ حفار غیر مجاز نیز دستگیر  و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و متخلفین به حبس محکوم شده و اشیاء مکشوفه به نفع میراث فرهنگی ضبط می شود.

کشف سیگار خارجی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضانوشاد” در این خصوص اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن راننده پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: در بازرسی از آن سواری تعداد ۱۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان هرگونه اخبار مربوط به حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق را به پلیس اعلام کنند.

تعامل شهرداری با نیروی انتظامی، بستر ساز جامعه ای آرام و ایمن برای شهروندان

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: شهرداری در بستر سازی فضای شهر و ایجاد زیرساخت ها نقشی مهم و تاثیرگذار در کاهش جرایم دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” در دیدار با شهردار این شهرستان، بیان داشت: ایجاد امنیت در خور شأن مردم، یکی از اصلی ترین اهداف نیروی انتظامی است؛ زیرا هیچ چیز به اندازه آسایش و امنیت برای شهروندان اهمیت ندارد.

وی افزود: هدف دستگاه های دولتی به ارمغان آوردن جامعه ای آرام و ایمن برای شهروندان بوده و تعامل شهرداری با نیروی انتظامی نیز اقدامی در راستای تحقق این هدف والا و مهم می باشد.

سرهنگ “نیکبخت” عنوان کرد : در سایه حمایت‌های همیشگی شهرداری و دیگر ارگان‌های دولتی از نیروی انتظامی، قطعاً شهری امن، پاک، سالم و عاری از جرم خواهیم داشت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهرداری و پلیس دو نهاد خدمات رسان در جامعه هستند، گفت: نتیجه تعامل این دو دستگاه ارتقاء انضباط اجتماعی در جامعه است.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به رویکرد اجتماعی پلیس و مشارکت با نهادهای جامعه، تصریح کرد: در کنار حضور فیزیکی پلیس، اقدامات فرهنگی از راهبردهای موثر در امنیت جامعه است.

در پایان “علی یارمحمدی” شهردار “پاسارگاد” بیان داشت: تعامل ها صرفاً برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم بوده و امید است با استفاده از فضای مناسب موجود و تعاملات خوب بین دو سازمان، شاهد امنیت پایدار در تمام نقاط استان باشیم.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “ممسنی” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق درون خودرو و اماکن خصوصی با ۲۰  فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و  درون خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ ها، موفق به شناسایی ۲ سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه متهمین در تحقیقات فنی و بازجویی اولیه، به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار کردند، گفت: سارقین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارق حین رانندگی دستگیر شد/ کشف ۲۰ فقره سرقت خودرو

رئیس کلانتری “۲۳ گلدشت” شهرستان شیراز از دستگیری یک سارق با ۲۰ فقره سرقت خبر داد که روز گذشته با پراید مسروقه در حین رانندگی بود.

سرهنگ “داریوش توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این کلانتری در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که راننده آن حرکات مشکوکی داشت مظنون شدند.

وی افزود: ماموران سریعا دستور ایست دادند و راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ “توکلی” خاطر نشان کرد: پس از استعلام از مرکز مشخص شد که پلاک نصب شده مسروقه و متعلق به سواری آردی و خودرو نیز دارای سابقه سرقت نیز می‌باشد.

رئیس کلانتری “۲۳ گلدشت” شهرستان شیراز با اشاره به اینکه سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت خودرو در شیراز اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیسی، وسائط نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند.

دستگیری ۵۲ خرده فروش و معتاد پرخطر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۵۲ خرده فروش و معتاد پرخطر خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی، طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان اجرا کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده، ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی، ۷ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۵۲ خرده فروش و معتاد پرخطر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “عبادی نژاد” با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از وجود برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است، گفت: این مهم با جدیت و به صورت روزانه توسط پلیس این شهرستان اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

برطرف کردن نقاط حادثه خیز شهر “مرودشت” در دستور کارجدی پلیس وشهرداری

فرمانده انتظامی “مرودشت” از عزم جدی پلیس و شهرداری برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” اسماعیل زراعتیان” در نشست تعاملی با مجموعه شهرداری مرودشت با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در سطح شهر و بروز تصادفات متعدد، گفت: یکی از دغدغه های اصلی پلیس، مرتفع کردن این نقاط در راستای پیشگیری از وقوع تصادفات است.

وی نصب دوربین های کنترل سرعت در سطح معابر به ویژه کمربندی های شهر مرودشت را از دیگر برنامه هایی برشمرد که پلیس به جد دنبال می کند.

فرمانده انتظامی مرودشت ساماندهی ورود خودروهای سنگین و نیمه سنگین به سطح شهر برای فراهم ساختن آرامش عمومی و فردی شهروندان را هم از مطالبات دیگر پلیس برشمرد که شهرداری می بایست با جدیت دنبال کند.

مهندس “سیدمهدی مکی” شهردار مرودشت هم در این نشست با تقدیر و تشکر از تعاملات خوب مجموعه انتظامی به ویژه پلیس راهور با شهرداری، گفت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله هست.

وی ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری برای تامین رفاه و آسایش شهروندان همواره وجود داشته و سعی ما این است که در مرحله اول رضایت مندی مردم را جلب کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست لوح سپاسی از سوی فرمانده انتظامی مرودشت به شهردار اهدا شد.

برگزاری مراسم معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “اِوَز

مراسم معارفه فرمانده انتظامی شهرستان اِوَز” با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم طی حکمی که توسط رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس قرائت شد، سرهنگ دوم “هادی محمدیان”به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “اوز” منصوب شد.

کشف ۴۴ کیلو تریاک در منزل

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۴۴ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “زراعتیان” افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۴۴ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سودا گران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4731

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.