• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۷ تیرماه ۹۹

  • کد خبر : 4729
  • 17 تیر 1399 - 19:16
اخبار پلیس فارس – ۱۷ تیرماه ۹۹

توقیف کامیون و کشف ۱۸۱ کیلو تریاک فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۱۸۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت زنی در محور “شیراز-سروستان”، […]

توقیف کامیون و کشف ۱۸۱ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۱۸۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت زنی در محور “شیراز-سروستان”، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۸۱ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

ایست پلیس کازرون به تریلر حامل ۲۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان “کازرون” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۱۳۳ کارتن لوازم یدکی موتورسیکلت قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه یک قاچاقچی در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال جهش تولید تاکید کرد.

سامانه ۱۹۷؛ راهبرد ناجا برای تحقق رویکرد جامعه محوری

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: سامانه (۱۹۷) از جمله راهبردهای مهم نیروی انتظامی برای تحقق رویکرد جامعه محوری پلیس به شمار می رود.

سرهنگ “کوروش سالمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این که نیروی انتظامی از تمام ظرفیت ها برای برقراری امنیت در جامعه استفاده می کند، اظهار داشت: فراهم کردن امنیت پایدار و ایجاد محیطی سرشار از آرامش و آسایش در جامعه نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

وی افزود: دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) یک پل ارتباطی ویژه برای حل مشکلات انتظامی و رسیدگی به شکایات، انتقادات، پیشنهادات و تقدیر از عملکرد پلیس است و پلیس سعی در برآورده کردن مطالبات مردم و ارتقاء سطح رضایت مندی شهروندان دارد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم در سال جاری برای رسیدگی به مشکلات انتظامی خود به مرکز نظارت همگانی مراجعه کرده اند، گفت: رویکرد جامعه محوری و اجتماعی پلیس در مسیر امنیت و آسایش شهروندان بسیار مفید و موثر بوده است.

سرهنگ سالمی گفت: اعتماد مردم موجب افزایش مشارکت آنان در تامین امنیت می شود و پلیس از نقطه نظرات سازنده و ارزشمند مردم در پیشبرد برنامه های ناجا که تأمین امنیت و آرامش برای اقشار جامعه است، استقبال می کند.

وی تصریح کرد: دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) بازرسی به عنوان نهاد تعامل و همبستگی مردم و نیروی انتظامی محسوب می شود که منجر به اثر بخشی در راستای ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه خواهد شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس در پایان گفت: سامانه ۱۹۷ و کارشناسان دفتر نظارت همگانی واقع در شیراز، سی متری سینما سعدی، روبروی روزنامه تماشا آماده رسیدگی به شکایات، انتقادات، پیشنهادات و تقدیر از عملکرد کارکنان پلیس فارس می باشند.

 برخورد ساینا با  تیر چراغ برق با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد سواری ساینا با تیر چراغ برق در بلوار “طلائیه” شهرستان شیراز، یک نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران گشت پلیس راهور استان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک حادثه رانندگی در بلوار “طلائیه” شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری ساینا با ۳ سرنشین در حال عبور از این بلوار بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند، گفت: برابر اعلام کارشناس علت وقوع این حادثه، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه می‌باشد.

کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک مورد زمین خواری به مساحت ۵ هکتار و بازپس گیری اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضانوشاد” در تشریح این خبر گفت: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی داراب مبنی بر اینکه فردی اقدام به زمین خواری و تصرف اراضی ملی به مساحت ۵ هکتار در یکی از محلات این شهرستان کرده است که موضوع برای بررسی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و استعلام و احراز وقوع جرم، با هماهنگی مقام قضائی نسبت به احضار متهم اقدام و این فرد به جرم خود مبنی بر تصرف اراضی ملی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ارزش زمین‌های رفع تصرف شده طبق نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال می‌باشد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “نوشاد” از عزم جدی پلیس این شهرستان برای برخورد با زمین خواران و دست اندازان به منابع و اراضی ملی خبر داد و گفت: در سال جاری این مسئله را با جدیت دنبال می‌کنیم.

سرکشی ، دلجویی و یادکردن بازنشستگان وظیفه ماست

فرمانده انتظامی “مرودشت” از بازنشستگان به عنوان سمبل غیرت، تعصب و استقامت نام برد و گفت: وظیفه ما است که از آنان دلجویی، سرکشی و یاد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در مراسم تجلیل از بازنشستگان انتظامی مرودشت، خاطر نشان کرد: استفاده از تجارب گرانبهای این عزیزان، گامی مهم و اساسی در پیشبرد اهداف ناجا می باشد.

سرهنگ “زراعتیان” خطاب به بازنشستگان، افزود: ما همواره قدردان تلاش‌ها، فداکاری‌ها و رشادت‌های شما هستیم و از خانواده‌ها می‌خواهیم که برای موفقیت ما در طرح‌ها و برنامه‌ها دعا کنند.

رئیس پلیس مرودشت به بازنشستگان توصیه کرد: مراقب خود، خانواده و به ویژه فرزندانشان به خصوص در فضای مجازی باشند و همواره به عنوان یک دوست افراد خانواده را در تصمیم‌گیری ها کمک و یاری رسانند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار هدایایی به رسم یادبود به بازنشستگان اهدا شد.

دستگیری سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری یک سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک سارق شدند و آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهم، ۲۰ فقره سرقت منزل کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن کنند و در صورت امکان از دوربین مداربسته استفاده کنند.

تقدیر نماینده مردم در مجلس از پلیس فیروزآباد

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، از مجموعه انتظامی این شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “محمدمهدی فروردین” در حاشیه انجام ماموریتی با فرمانده انتظامی شهرستان، بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: تلاش‌های مجموعه انتظامی این شهرستان در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مخلان، قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت عمومی مقتدرانه، هوشمندانه، بی‌طرفانه و کاملا مستقل بوده که شایسته تقدیر است.

توقیف بیل مکانیکی ۹ میلیاردی قاچاق در” ارسنجان”

فرمانده انتظامی شهرستان “ارسنجان” از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک تریلر کشنده که حامل یک دستگاه بیل مکانیکی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی های لازم مشخص شد این بیل مکانیکی فاقد مدارک قانونی و گمرکی است، تصریح کرد: در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “فرهادی” با بیان اینکه ارزش این بیل مکانیکی برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ال ۹۰ حامل ۱۷ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۷ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری ال ۹۰ خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری در محور “سورمق”، به یک سواری ال ۹۰ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۷ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

تلف و آسیب دیدن ۵۰ راس گوسفند بر اثر آتش سوزی

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: وقوع آتش سوزی در یک گله دانی، منجر به تلف شدن ۳۰ راس گوسفند و آسیب دیدن ۲۰ راس دیگر شد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی گله دانی در یکی از محله‌های این شهرستان به ماموران اعلام شد و سریعا پلیس برای بررسی بیشتر به محل اعزام شد.

سرهنگ “حیدری” افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که یک گله دانی به دلیل نامعلوم دچار حریق شده است که در این آتش سوزی، ۳۰ راس گوسفند تلف و ۲۰ راس دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

گفتنی است علت این حادثه در دست بررسی است.

عیادت از بیمار موجب تقویت روحیه آن می شود

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه عیادت از بیمار علاوه بر اینکه موجب تقویت روحیه آن و خانواده او و فراموشی بار سنگین بیماری می‌شود، گفت: این موضوع باعث همدلی و همبستگی بین مردم شده و دل های افراد را نیز به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” در حاشیه عیادت از ستوان دوم “عزیزاله رمضانی” که به دلیل بیماری در بستر است، اظهار کرد: تقویت ارتباط عاطفی میان افراد جامعه در راستای یاری همدیگر در رسیدن به کمالات انسانی، از اهداف کلان و راهبردی شریعت نبوی است.

وی با بیان اینکه عیادت از بیمار علاوه بر اینکه موجب تقویت روحیه آن و خانواده او و فراموشی بار سنگین بیماری می شود، افزود: این موضوع باعث همدلی و همبستگی بین مردم شده و دل های افراد را نیز به هم نزدیک می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: دلجویی کردن از یک طرف بیمار را مرهم و تسکینی است و از طرف دیگر عیادت کننده به فضائل اخلاقی و تربیتی فراوانی خواهد رسید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: به جز آموزه‌های دینی و احادیث که بر عیادت تأکید کرده‌اند از منظر روانشناسی کسی که بیمار می‌شود با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که نیاز به بازسازی روحی و روانی دارد.

سرهنگ “نیکبخت” یادآور شد: فردی که توانمندی‌هایش را چه در بعد جسمی و روانی به شکل موقت و دائمی از دست داده با عیادت می‌تواند آرام شود و دیدار دوستان موجب التیام او می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی کسی بیمار است و دیگران از او عیادت می‌کنند این نگرش در او شکل می‌گیرد که ارزشی که دیگران برای او قائلند فقط زمان سالم بودن او نبوده و در واقع این ارزش برای شخصیت او است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4729

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.