• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

عطر یاس نبوی بهترین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست

  • کد خبر : 47267
  • 20 شهریور 1401 - 21:44
عطر یاس نبوی بهترین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست
نگاه معصومانه‌اش در پشت چهره‌ای که به شادی لبخند می‌زند تصویر عجیبی در ذهنم تداعی می‌کند، با مهربانی و گشاده‌رویی جلو می‌آید و دستان کوچکش را به سویم دراز می‌کند و بی‌صدا لبخند می‌زند.

نگاه معصومانه‌اش در پشت چهره‌ای که به شادی لبخند می‌زند تصویر عجیبی در ذهنم تداعی می‌کند، با مهربانی و گشاده‌رویی جلو می‌آید و دستان کوچکش را به سویم دراز می‌کند و بی‌صدا لبخند می‌زند.
به گزارش سحاب پرس، لحظه‌ای درنگ‌می‌کنم، آنچه از رها شدن نوزادی بی‌گناه در سطل زباله لحظه‌ای از ذهنم می‌گذرد تمرکزم را به هم می‌زند و بزرگی خداوند و حکمت بی‌دریغش را به خود یادآوری می‌کنم.
به عکس‌های آتلیه‌ای روی دیوار میخکوب می‌شوم و به ۲۰ کودکی که در کنار هم به تماشای تلویزیون مشغول هستند.
وارد خانه‌ شدم، به راستی که خانه بود، خانه‌ای با تمام امکاناتی که من و تو در ان زندگی می‌کنیم. همه چیز با نظم و ترتیب در جای خود قرار داشت و کودکان قد و نیم‌قدی که مهربانانه در کنار هم روزگار می‌گذرانند.
اینجا بوی بهشت می‌دهد، بوی لحظه‌های نابی که قدم گذاشتن در آن لیاقت می‌خواهد و رد مهربانی در جای جای آن به چشم می‌خورد.
عطر یاس نبوی، خیریه‌ای نام‌آشناست با هدفی بزرگ به وسعت نیتی پاک و خالصانه تا در راهی پر پیچ و خم و سخت و دشوار قدم بردارد، اینجا کودکان بی‌سرپرست رنج بی‌پدری و رنج بی‌مادری را کمتر احساس می‌کنند تا آینده‌ای متفاوت برایشان رقم بخورد.
فاطمه عسکری، رئیس هیئت مدیره خیریه است تا راهی را پیش روی کودکان بی سرپرست قرار دهد که کمتر دچار آسیب شوند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است این خیریه با هدف نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و رها شده در شیراز تاسیس شده است و اکنون هدفی بزرگ‌تر را در راستای رقم زدن یک اتفاق خوشایند که مایه افتخار ایران خواهد شد در سر می‌پروراند، از روزهای سختی سخن می‌گوید که پشت سر گذاشته است و از انچه برای سر و سامان دادن به وضعیت کودکان بی‌سرپرست کشورمان در سر دارد.
رئیس هیئت مدیره خیریه عطر یاس نبوی می‌گوید: در حال حاضر ۴۰ کودک دختر و پسر در دو خانه مجزا با ۲۲ روانشناس نگهداری می‌شوند که به صورت شیفت‌بندی همچون مادر به صورت شبانه‌روزی در کنارشان حضور دارند.
عسکری با اشاره به اینکه این کودکان از رنج سنی ۳ تا ۱۲ سال هستند، افزود: کودکان و نوزادانی که رها می‌شوند و یا سرپرستی ندارند تا سه سالگی در شیرخوارگاه‌های بهزیستی نگهداری شده و از ۳ تا ۱۲ سالگی به مرکز ما سپرده می‌شوند و تحت حمایت قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: دو مرکز مجزا جهت نگهداری دختران و پسران هر گروه با ظرفیت ۲۰ نفر در دو خانه در خیابان قصردشت و خیابان دوستان زندگی می‌کنند تا به لطف خدا مرکزی که در گلدشت حافظ در حال ساخت است به بهره‌برداری برسد.

احداث بزرگ‌ترین و فنی‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست کشور در شیراز
او با اشاره به اینکه مرکز فنی خیریه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست عطر یاس نبوی تا سه سال آینده در ۶ طبقه به متراژ ۶ هزار متر مربع و با ۴۳ سوئیت به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این مرکز، مرکزی بی‌نظیر و فنی در ایران خواهد شد چراکه تمام تجهیزات و امکانات برای رفاه حال کودکان در این مجتمع ۶ طبقه دیده شده است.
عسکری با تاکید بر اینکه این مجتمع شامل محل زندگی، مدرسه، کارگاه‌های آموزشی، استخر، سونا و جکوزی، سوئیت‌های مجزا جهت زندگی، کلاس‌های تخصصی زبان‌های خارجی، موسیقی، کتابخانه، قرائت‌خانه و … با ظرفیت ۱۰۰ نفر و قابل ارتقا خواهد بود، گفت: برخلاف رفت و آمدهای بسیار و وقت‌کشی‌هایی که جهت اخذ مجوز بر ما روا داشته شد و ۴ سال از وقت ما را گرفت اکنون یک سال است که بدون وقفه عملیات عمرانی ساخت این مجتمع مسکونی، اموزشی و رفاهی ویژه کودکان بی‌سرپرست کلید خورده است و نهایتا تا سه سال آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه این مجتمع ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر را در ابتدای بهره‌برداری دارد، گفت: کودکان از سه سالگی در این مرکز پذیرش می‌شوند و نهایتا تا ۲۱ سالگی می‌توانند در مرکز بمانند که با توجه به هدف‌گذاری ما در راستای آموزش حرفه و شغل مورد علاقه کودکان به آنها، با یادگیری حداقل یک حرفه از مرکز خارج شده و وارد جامعه می‌شوند.
عسکری با اشاره به اینکه پذیرش کودکان در این مرکز ویژه استان فارس نیست، گفت: ما پذیرای کودکان بی سرپرست از سراسر ایران هستیم و هم‌اکنون هم از استان‌هایی چون بوشهر، تهران و مشهد کودکانی را در مجموعه داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه این کودکان به دلیل رها شدن بیش از سایرین در معرض
انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داشته و در آینده می‌توانند دچار بزهکاری شوند، گفت: در مرکز ما همه نیروهای فعال، روانشناس هستند و بچه ها را در ابعاد مختلف مورد روانشناسی و بررسی قرار می‌دهند، این کودکان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، به کلاس‌های آموزشی و فوق برنامه می‌روند، تفریح می‌کنند، به خرید می‌روند و لباس انتخابی خودشان را می‌خرند و همچون سایر افراد جامعه در حال گذران زندگی هستند‌.
او با اشاره به اینکه به طور میانگین هر کودک ماهانه حدود یک‌میلیون تومان هزینه اعم از تحصیل، آموزش، خوراک، پوشاک و … دارد، گفت: هزینه‌های مورد نیاز این کودکان با مشارکت خیرین جمع‌اوری می‌شود.
وی ضمن قدردانی از خیرین همراه خواستار کمک خیرینی شد که مشتاق قدم گذاشتن در این راه سخت و شیرین هستند.
عسکری اشتغالزایی این کودکان در معرض آسیب را بسیار مهم خواند و گفت: خیریه عطر یاس نبوی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند اقدامی ماندگار در راستای کرامت بخشیدن به کودکان معصومی که رها شده و یا بی‌سرپرست هستند انجام دهد و در این راستا تمام سختی‌ها را به جان خریده است و زین پس نیز ادامه خواهد داد تا این کودکان معصوم همچون دیگر کودکان طعم زندگی را بچشند و کمتر رنج بی‌پدری و مادری را تحمل کنند.
شماره شبا: ۹۷۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۲۸۱۵۰۳۹۵۱

شماره کارت: ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۷۹۸۲۸

۲) حساب بانک توسعه تعاون به نام مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست عطریاس نبوی

شماره حساب: ۲۴۱۷.۱۱۱.۴۸۲۵۸۹۷.۱

شماره شبا: IR650220241701114825897001

شماره کارت: ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۲۶۸۶۸۲

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47267

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.