• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرگروه امور سینمایی ارشاد فارس؛

اجرای طرح “مهر سینمای ایران” به میزبانی فارس

  • کد خبر : 47223
  • 20 شهریور 1401 - 14:56
اجرای طرح “مهر سینمای ایران” به میزبانی فارس
مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از میزبانی این استان در طرح مهر سینمای ایران خبر داد و گفت: آیین پایانی هفته فیلم و عکس، ۱۲ مهرماه در فارس برگزار می‌شود.

روح‌الله رنجبری با گرامیداشت روز سینما به خبرنگاران گفت: سینما را باید در سه بخش جداگانه آموزش، ساخت و پخش نگریست؛ چراکه اگر هر کدام از این سه بخش نباشد، یک پای این هنر می‌لنگد.

به نقل از ارشاد فارس، رنجبری ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، از ۲۱ شهریورماه، به پاسداشت تلاش‌های دست‌اندرکاران و پویش‌گران هنرصنعت سینما می‌پردازیم و دیدارهایی با سینمادارها، فعالان در بخش آموزشگاه‌ها و شرکت‌های فیلم‌سازی خواهیم داشت.

مدیرگروه امور سینمایی ارشاد فارس با اشاره به این که رویدادهای پایانی بزرگداشت سینما از ۶ تا ۱۲ مهرماه، هر روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نمایش فیلم‌های برگزیده فیلم‌سازان استان فارسی همراه با آیین گشایش نمایشگاه آثار عکاسان پویای استان فارس، ۶ مهرماه برگزار می‌شود.

رنجبری شب‌های فیلم‌ساز را از رویدادهای مهم امسال دانست که با هدف پخش فیلم‌های برگزیده استان فارس اجرا می‌شود و گفت: سه فیلم “قمارباز، قیچی و کله سرخ” از کریم لک‌زاده روز هفتم مهرماه و دو فیلم مستند “ننو” و داستانی “دور و دورتر” از احسان شادمانی روز ۱۱ مهرماه، در سالن غزل اکران می‌شود.

او خاطرنشان کرد: روز ۹ مهرماه نیز برخی دیگر از فیلم‌های تهیه و تولید شده توسط فیلم‌سازان استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نمایش داده خواهد شد.

رنجبری همچنینی از پیش‌بینی برگزاری دو کارگاه آموزشی فیلم‌نامه در مستند و عکاسی مستند اجتماعی یا عکاسی جامعه شناختی خبر داد و یادآور شد که این کارگاه‌ها به ترتیب روزهای هشتم و دهم مهر برگزار می‌شود.

مدیر گروه امورسینمایی ارشاد فارس خاطرنشان کرد: آیین پایانی هفته فیلم و عکس نیز ۱۲ مهرماه برگزار و ضمن گرامی‌داشت دو هنرمند شهید، از تلاش‌های عکاسان و فیلم‌سازان و پیشکسوتان سینما قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47223

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.