• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

خدمت‌رسانی بهداری موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا

  • کد خبر : 47189
  • 20 شهریور 1401 - 11:38
خدمت‌رسانی بهداری موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا
مسئول اورژانس بهداری موکب احمد بن موسی(ع) از تداوم فعالیت این موکب تا هفتم شهریورماه جاری در کربلا خبر داد.

مصطفی جمشیدی با بیان اینکه این اورژانس به عنوان اورژانس مرکزی کربلا معرفی شده، گفت: این افتخار را داریم که در موکب احمد بن موسی(ع) خدمات به دیگر موکب‌های ایرانی و خارجی را هم انجام دهیم.

به نقل از روابط عمومی موکب احمدبن موسی(ع)، جمشیدی گفت: خدمات پیش بیمارستانی سطح دو با همکاری تیم سی پی آر در صورت نیاز به زائران در این موکب ارائه می‌شود.

مسئول اورژانس بهداری موکب احمد بن موسی(ع) خاطرنشان کرد: همچنین داروهای تخصصی و عمومی در این موکب به زائران نیازمند دریافت دارو، داده می‌شود.

معاون سلامت سپاه فجر فارس نیز گفت: شش سال متوالی است که اورژانس ١٠ تخته ویژه مردان و ١٠ تخته ویژه خواهران در موکب احمد بن موسی(ع) راه‌اندازی می‌شود.

سرهنگ محمد ابراهیمی‌فرد، ارائه خدمات سرپایی، نوار قلب، سرم تراپی و …را از جمله خدمات این مرکز ذکر و خاطرنشان کرد: از هفتم شهریورماه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده‌ایم و تا کنون حدود ۵٠ بیمار ویزیت شده‌اند.

معاون سلامت سپاه فجر فارس ادامه داد: بروز مسمومیت ناشی از مواد غذایی، کوفتگی و تاول زدگی پاها و گرمازدگی بر اثر پیاده روی بیشتری دلیل مراجعه زوار به این مرکز بوده است.

ابراهیمی‌فرد به زوار توصیه کرد که راهپیمایی را در شب انجام دهند تا دچار گرمازدگی نشوند و همچنین غذا را از جای مطمئن دریافت کنند.

پزشک مسئول درمانگاه موکب احمد بن موسی(ع) نیز گفت: این موکب یکی از موکب‌هایی است که همه ساله از سوی استان فارس برای خدمت رسانی به زوار در کربلا مستقر می‌شود.

فرخ بهارلویی با بیان اینکه بهداری موکب نیز هر ساله فعال می‌شود، افزود: امسال ۴٠ نفر از پزشکان و پرستاران مجرب در این موکب مستقر شده‌اند.

بهارلویی با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که در کنار امام حسین(ع) به تبلیغ شاهچراغ(ع) هم بپردازیم، عنوان کرد:
متخصص داخلی، جراح عمومی، پزشک اطفال، متخصص طب اورژانس، ماما و…در موکب احمدبن موسی(ع) مشغول خدمات رسانی هستند.

او همچنین اعلام کرد که تا مراسم اربعین حسینی در کربلا فعالیت ادامه دارد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار بهداری سپاه فجر فارس و خیرین عمده خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تامین کرده‌ است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47189

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.