• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

توسعه ورزش همگانی گامی بلند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 47124
  • 18 شهریور 1401 - 14:28
توسعه ورزش همگانی گامی بلند برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
استفاده از ظرفیت های موجود گام بلندی برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است و با نگاه جدید در توسعه ورزش همگانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی رو به افزایش است و توسعه ورزش محلات و نقاط محروم شاه کلید پیشگیری از آسیب های نو پدید است .

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس ، محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است و ورزش همگانی نه‌تنها تاثیرات مثبت زیادی روی جسم دارد بلکه خلق و خو را هم بهتر می‌کند. بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام گرفته، ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی در تمام سنین علاوه بر تمام فواید خوب خود، احتمال خودکشی در آینده را هم به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد.

وی افزود : محققان شرایط جسمی بیش از یک میلیون نفر از پسران سوئدی ۱۸ ساله را در معاینات پزشکی زمان ورود به سربازی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند جوانانی که شرایط جسمی مناسب‌تری دارند کمتر از سایرین به خودکشی تمایل پیدا کرده‌اند.

جعفری افزود : پژوهش‌های دیگری هم که پیش از این انجام شده بود، نشان می‌دهد ورزش بر سلامت روحی افراد تأثیر مثبت داشته و به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند و عملکردهای مغزی را هم بهبود می‌بخشد و از زوال آن در سالمندان پیشگیری می کند .

وی گفت : در نوجوانی، مغز روند روبه رشدی دارد و نیازمند محرک‌های مثبت است، بنابراین ورزش می‌تواند برای این دوره سنی مفیدتر باشد.
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : استفاده از ظرفیت های موجود گام بلندی برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است و با نگاه جدید در توسعه ورزش همگانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی رو به افزایش است و توسعه ورزش محلات و نقاط محروم شاه کلید پیشگیری از آسیب های نو پدید است .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=47124

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.