• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛

ورود دام به مراتع فارس تا نیمه آبان ممنوع است

  • کد خبر : 46858
  • 13 شهریور 1401 - 20:18
ورود دام به مراتع فارس تا نیمه آبان ممنوع است
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد که در راستای کمک به بهره‌برداری اصولی و اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه تا نیمه آبان‌ماه، ورود دام به مراتع این استان ممنوع است.

منصور رضایی یکشنبه ۱۳ شهریور با اشاره به اینکه در آستانه فصل پائیز بحث کوچ عشایر مطرح می‌شود، تاکید کرد که ورود دام عشایر و بهره‌برداران مستقر در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به مراتع استان فارس از ۱۵ آبان مجاز خواهد بود.

رضایی افزود: با فرارسیدن فصل چرا در مراتع میان‌بند و قشلاقی و پایان فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، تمام دامداران و بهره‌برداران ذیحق مراتع باید از ورود زود هنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرای تمدید شده یا مندرج در طرح‌های مرتعداری، به عرصه‌های طبیعی و مراتع قشلاقی خودداری کنند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد: بهره برداران ساکن در مراتع ییلاقی استان مکلف به رعایت تقویم زمان بندی کوچ شده و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: با هدف حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب مراتع و خسارات وارده به این عرصه‌ها تمام بهره برداران مراتع قشلاقی در مبادی ورودی استان ساماندهی و کنترل می‌شود.

او ادامه داد: به همراه داشتن پروانه‌های چرا ویا مجوزهای قانونی در رابطه با طرح‌های مرتعداری در هنگام کوچ الزامی است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخطی، قصور و مسامحه از سوی دامداران متخلف، بر اساس تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون مقررات مالی دولت، با خاطیان برخورد خواهد شد.

رضایی گفت: شرکتهای باربری از صدور بارنامه به مقصد استانهای فارس و بوشهر تا قبل از تاریخ ۱۳ آبان ماه بدون مجوز حمل دام اداره منابع طبیعی وآبخیزداری خودداری کنند.

او عنوان کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا، مرتعداران کوچنده باید در هنگام جابجایی دام، پروانه چرای معتبر و تمدید شده را به همراه داشته در غیر اینصورت از ورود دام‌های افراد بدون پروانه چرا و کسانی که به دلایلی پروانه چرای آنها باطل شده است و یا پروانه داران دارای دام مازاد به مراتع استان فارس خودداری می‌شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس ضمن قدردانی از همکاری دامداران وعشایر کوچرو خواستار اطلاع رسانی هرگونه تخلف به ادارات منابع طبیعی شد و افزود: شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارشات مردمی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46858

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.