• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
​در سه ماهه اول سال جاری انجام گرفت

رفع ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح منطقه پنج شیراز

  • کد خبر : 4656
  • 10 تیر 1399 - 16:13
رفع ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح منطقه پنج شیراز
شهردار منطقه پنج شیراز گفت: در راستای ارتقا ایمنی معابر و امنیت تردد شهروندان منطقه پنج شیراز ۲۴ نقطه حادثه خیز شناسایی و با اجرای عملیات اصلاح هندسی ،آشکارسازی و نصب تجهیزات ترافیکی ایمن سازی شد.

به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، فرود بذرافشان افزود: با مطالعه و بررسی معضلات ترافیکی و شناسایی نقاط حادثه خیز در سه ماهه اول سال جاری ۲۴ نقطه حادثه خیز با اجرای اصلاح هندسی و نصب تجهیزات ترافیکی رفع شد.
وی از مناسب سازی ۱۰ ایستگاه اتوبوس و ۵ گذرگاه عابر پیاده در سطح منطقه در طی سه ماه ابتدای سال جاری خبرداد.
فرود بذرافشان با تاکید بر تلاش های صورت گرفته برای ارتقا سطح کیفیت زندگی، امنیت و سلامت شهروندان در شهرداری منطقه پنج شیراز برنامه رفع ۸ نقطه حادثه خیز تا پایان سال عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۴۰ نقطه حادثه خیر در سطح منطقه پنج شیراز پس از بررسی و کارشناسی شناسایی، اصلاح هندسی یا ایمن سازی و رفع شد و در راستای رفع نیازهای ترافیکی منطقه ۸۰۰ تابلو و علائم راهنمایی به روز رسانی و ۱۳ سرعت کاه و سرعت گیر برای افزایش ایمنی وکاهش سرعت نصب شده است .
شهردار منطقه پنج شیراز گفت: ۲۵ گذرگاه عابر پیاده جهت تسهیل عبور معلولین و سالمندان مناسب سازی شد و در تکمیل این اقدامات در جهت افزایش سطح آگاهی و فرهنگ ترافیکی شهروندان بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز در ۱۰ مدرسه در منطقه به صورت چهره به چهره  وبا اهدا بسته های فرهنگی آموزش ترافیکی داده شد و در قالب طرح مبتکرانه همراه ترافیکی  دانش آموزان تاثیرگذار انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی با یادآوری طرح های ترافیکی سطح منطقه تا پایان سال جاری از تکمیل پارک آموزش ترافیکی به منظور افزایش ظرفیت آموزش ترافیک و ارتقا سواد و فرهنگ دانش آموزان کودک و نوجوانان در فضای مناسب بصورت عملی خبرداد.
فرود بذرافشان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری منطقه در جریان بازدید معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز و مدیران وکارشناسان این حوزه رفع مشکلات ترافیکی از جمله پل عابر پیاده بنی هاشمی ،احداث پل عابر پیاده ارتش، ترمیم سرعت گیر و تجهیزات ترافیکی و آزادسازی مسیرهای دسترسی مهم و خط کشی معابر و گذرگاه های عابرپیاده برای تسهیل عبور و مرور شهروندان در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه پنج شیراز در پایان عنوان کرد: رفع مشکلات حمل و نقل عمومی شهروندان منطقه و مناسب سازی ایستگاه ها و معابر گذر پیاده برای معلولین در حال پیگیری و انجام می باشد.
بر اساس این گزارش تا کنون ۸ گذرگاه عابر در بولوار دولت ، عرفان غربی و میدان ارتش به طول ۱۵۰ متر و همچنین ۳ معبر مسلم، لقمان و شهید خسروزاده به طول ۲۵۰۰ متر با نصب میخ مکعبی، استوانه به صورت طولی ایمن سازی شد. این در حالی است که روزانه واحد حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه پنج شیراز بازدید مستمر و به روز رسانی علائم ترافیکی را در دستور کار خود دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4656

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.