• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بهره‌برداری از پنجاهمین کتابخانه روستایی در فارس

  • کد خبر : 46274
  • 09 شهریور 1401 - 10:25
بهره‌برداری از پنجاهمین کتابخانه روستایی در فارس
طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی، پنجاهمین کتابخانه روستایی فارس در روستای "شیخ‌عبود" از توابع شهرستان بیضاء، افتتاح شد.

به مناسبت هفته دولت، با حضور معاون استانداری فارس، فرماندار شهرستان بیضا و جمعی از مدیران استانی، کتابخانه عمومی خوارزمی در روستای “شیخ‌عبود” شهرستان بیضاء افتتاح شد.

به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، این کتابخانه روستایی، در فضایی با زیربنای ۱۱۰ مترمربع که توسط هیئت امنای مسجد ولی‌عصر(عج) روستای شیخ عبود، به صورت حق انتفاع ۱۵ ساله در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته، افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این آئین گفت: کتابخانه روستای شیخ عبود پنجاهمین کتابخانه روستایی استان است که امروز تقدیم مردم فرهنگ دوست منطقه می‌شود. برای راه‌اندازی این کتابخانه از ظرفیت های مختلفی استفاده شد. هیات امنای محترم مسجد حق انتفاع این مکان را به مدت ۱۵ سال به کتابخانه واگذار کردند و اداره کل کتابخانه‌ها کار تجهیز و تامین نیروی انسانی آن را به انجام رساند.

روح‌الله منوچهری ادامه داد: مناطق روستایی و عشایری بیش از هر جایی به کتابخانه نیاز دارند. در شهرها دسترسی به کتاب و کتابخانه راحت تر است. نهاد کتابخانه های عمومی کشور توجه ویژه ای به روستاها و عشایر دارد. بیش از ۶۰۰ کتابخانه روستایی زیر نظر نهاد کتابخانه ها در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس هزینه تجهیز این کتابخانه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان بزرگ ترین شبکه فرهنگی کشور در حال فعالیت هستند و خدمات کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک شبکه مویرگی در جای جای کشور گسترده شده است.

محمود رضایی، معاون عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین عنوان کرد: روستای شیخ عبود دارای سابقه تاریخی، مذهبی و فرهنگی خوبی است. این روستا ۲۵ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که قابل توجه است و  نشان می دهد مردم این روستا با نظام همراه بوده‌اند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: مردمی بودن، خدمت، تلاش و کار این عزیزان باید الگویی برای مسئولین باشد. اگر مسئولی راه این عزیزان را ادامه ندهد باید راه و مسیر خود را اصلاح کند.

غلامرضا اژدر، فرماندار شهرستان بیضا نیز ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند از مردم روستای شیخ عبود به عنوان میزبان این آیین فرهنگی تشکر کرد و به تشریح برنامه های هفته دولت در شهرستان بیضا پرداخت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46274

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.