• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

مستند “اجاق” در راه جشنواره ملی تدبیر زندگی

  • کد خبر : 46263
  • 10 شهریور 1401 - 8:34
مستند “اجاق” در راه جشنواره ملی تدبیر زندگی
مجری طرح مستند "اجاق" اعلام کرد که این فیلم در سومین جشنواره ملی تدبیر زندگی با چهارده فیلم دیگر به رقابت می‌پردازد.

حیدرپور گفت: در این جشنواره فیلم‌هایی که منتخبی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای مستند ایران، با چشم انداز جشنواره تدبیر زندگی است و بعضا در جشنواره‌های معتبری چون بیگ اسکای حضور داشته‌اند، به رقابت می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی فیلم اجاق،  او ادامه داد: فیلم مستند “اجاق” که در فستیوال‌های معتبر جهانی و ملی حضور داشته و جوایز متعددی را نیز از این فستیوال‌ها به خود اختصاص داده است، در گونه اتنوگرافی که علم مهمی در انسان شناسی به شمار می‌رود، ساخته شده و به قسمتی از آداب و رسوم ایل ریشه دار قشقایی می‌پردازد.

حیدرپور، این فیلم را از تولیدات موفق انجمن سینمای جوانان شیراز ارزیابی و اضافه کرد: نکته جالب توجه مستند “اجاق” اینکه، این فیلم با وجود جوایز فراوان ملی و بین‌المللی، در نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در بخش مستند، حتی جزو فیلم‌های اول تا سوم هم قرار نگرفت!

او ابراز امیدواری کرد که فرهنگ و هنر شیراز از این پس به گونه‌ای مدیریت شود که دیگر در سینمای کوتاه شیراز، شاهد چنین کج سلیقگی‌ها و بی مهری‌هایی نباشیم.

‌حیدپور همچنین گفت: تهیه کننده و کارگردان این فیلم علی بلندنظر بوده و فیلمبرداری و تدوینگری را محمد ناصری‌راد و صدابرداری را محسن دانشور به عهده داشته‌اند. همچنین احسان بلند نظر، تحقیق و پژوهش را انجام داده، ساسان حیدرپور؛ مجری طرح بوده و مدیریت تولید هم به عهده محمدحسین فلاحزاده و سینا بهروزیان بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46263

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.