• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

فارس پایلوت دبیرستان محیط بانی شد

  • کد خبر : 46241
  • 08 شهریور 1401 - 21:11
فارس پایلوت دبیرستان محیط بانی شد
پورشیرزاد گفت: ثبت نام مدرسه محیط بانی از اکنون برای به صورت پایلوت در فارس امکان پذیر است و ثبت نام فارغ التحصیلان نهم و گزینشی توسط محیط زیست از افراد در هنرستان «شهید مطهری» در ورودی پارک ملی «بمو» انجام می شود.

به گزارش سحاب پرس، «عطا پورشیرزاد»، امروز (سه شنبه ۸ شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت شهیدان «رجایی» و «باهنر» گفت: اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و پیگیری های امور جوامع موثر ترین هستند و در محیط زیست نقش رسانه مشهودتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: کشور و استان ما دارای مشکلات محیط زیستی عدیده ای است که نیاز به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، جذب مردم برای حفظ محیط زیست دارد و تاکیدات محیط زیست تا جایی است که رئیس جمهور توسعه پایدار را در گروی حفظ محیط زیست دانسته است.

وی اضافه کرد: تغییر اقلیم در سطح جهانی، منطقه و محلی وجود دارد و اقدامات ما در سرزمین، افق نگر نبوده و مطالعه نشده که عامل این تغییرات در سطح جهانی شده است و تمام قاره ها و کشورها در مسایل محیط زیست باید جهانی فکر و منطقه ای عمل کنند زیرا تاثیرات محیط زیستی بر تمام جهان است.

پورشیرزاد تاکید کرد: در حوزه آب این تغییرات باعث مشکل دار شدن جوامع محلی شده و معیشت مردم این مناطق دستخوش تاثیرات ناشی از آن شده است.

وی ادامه داد: پیشتازی رسانه در مورد مشکلات محیط زیست قابل توجه است و رسانه زبان محیط زیست است و ارائه اخبار و اطلاعات تخصصی به رسانه تاکید داریم و در مجموعه محیط زیست استان برای کم کردن از معضلات برای آینده باید از روند آسیب ها با پیشگیری و ترمیم مشکلات بکاهیم که به برنامه ریزی و افق نگری نیاز دارد.

پورشیرزاد بیان کرد: در خصوص مشکلات آب نیز مانند سایر موارد باید برنامه محور در استان عمل کنیم و این انسجام و هماهنگی در فارس با توجه خاص استاندار فارس به موضوع محیط زیست وجود دارد و تکالیف تمام دستگاه های مرتبط در حوزه محیط زیست احصا و در ستاد تالاب های استان اعلام و تکالیف دستگاه های مختلف مشخص شده و باید دستگاه ها گزارش میدانی خود را در این خصوص ارائه کنند.

وی افزود: باید در حوزه محیط زیست فارس باید طرح هایی تعریف شود و پیشنهاد ما ارائه طرح هایی است که از ظرفیت کمیسیون محیط زیست استان استفاده کند و راه اندازی مرکز پایش و سلامت محیط زیست شهری برای فارس ضروری است و سامانه پایش مدیریت آلودگی هوای شیراز به عنوان طرح ارائه شده است.

پورشیرزاد اضافه کرد: معرفی اکوپارک «میان کتل» ارژن-کازرون، احیای جمعیت آهو در پارک ملی بختگان و … با استفاده از  ظرفیت های متخصصان محیط زیست طرح هایی داریم.

وی با اشاره به پایلوت شدن فارس در خصوص آموزش محیط بانی گفت: برای اولین بار، مدرسه محیط بانی بر اساس تفاهم نامه در آموزش پرورش و محیط زیست کشور، فارس به عنوان یکی از استان های پایلوت پیش بینی شده که در مهرماه پیش بینی راه اندازی آن را داریم که با هدف آموزش تخصصی محیط بانی این مدرسه راه اندازی می شود و علاقمندان می توانند فرزندان خود را در این مدرسه پس از انجام گزینش های لازم ثبت نام کنند.

پورشیرازاد ادامه داد: ثبت نام مدرسه محیط بانی از اکنون امکان پذیر است که برای اولین بار این مدرسه به صورت پایلوت در فارس و خوزستان فعالیت می کند و ثبت نام فارغ التحصیلان نهم و گزینشی توسط محیط زیست از افراد در هنرستان «شهید مطهری» در ورودی پارک ملی «بمو» انجام می شود.

وی اعلام کرد: در سال اول ۲۰ نفر در فارس پذیرش داریم و از جهت تضمین استخدام، سازمان محیط زیست تلاش می کند پس از اخذ دیپلم در اولویت استخدام قرار بگیرند و مدرسه ویژه پسران است.

مدیرکل محیط زیست فارس ادامه داد: برای رسیدگی به وضعیت زباله، پویش هر روز یک زباله از زمین برداریم با کمک خیران، سازمان پسماند و محیط زیست فارس انجام می شود و در آستانه ایام سوگواری اربعین امام حسین (ع) قرار داریم و در شیراز در مبحث جاماندگان از اربعین محیط زیست فارس مشارکت می کند و با همکاری فعالان محیط زیست برای جمع آوری پسماند این مراسم، همکاری جدی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46241

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.