• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛

حوزه درمان اعتیاد در کشور نیاز به تغییر رویه دارد

  • کد خبر : 46117
  • 07 شهریور 1401 - 22:36
حوزه درمان اعتیاد در کشور نیاز به تغییر رویه دارد
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حوزه درمان اعتیاد به مواد مخدر در کشور نیازمند تغییر آهنگ و تغییر رویه هستیم.

سردار اسماعیل مومنی، دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در شیراز افزود: یکی از مشکلات در این حوزه این است که هر تعداد افرادی که دچار اعتیاد می‌شود به جمع معتادان قبلی اضافه می‌شوند یعنی میزان درمان کمتر است.

او ادامه داد: از حوزه درمان این انتظار را داریم که این رویه و جهت را تغییر داده و مانند سایر کشور از شیوه های درمانی جدید استفاده بهتری شود.
وی، یکی از اولویت های اصلی ستتاد مبارزه با مواد مخدر را توجه به مقوله درمان دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان مصرف داروهایی مانند متادون به عنوان یک داروی نگهدارنده ۲۰ درصد است اما در کشور ما این عادت ایجاد شده که بیشتر از داروهای که نگهدارنده برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود تا داروهایی که جنبه درمانی دارند.
او اظهار داشت: در زمینه درمان معتادان، همکاری های خوبی با وزارت بهداشت انجام گرفته و اعتبارات خوبی نیز تخصیص یافته که امیدواریم شاهد اقدامات مطلوب تری در حوزه درمان باشیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر تشکیل کمیته سه نفره غربالگری ورودی های اردوگاه ماده ۱۶ هم گفت: از این پیشنهاد استاندار فارس حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کسانی که تحت عنوان معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می‌شوند شرایط حضور در این اردوگاه‌ها را ندارند.
سردار مومنی افزود: این افراد یا ممکن است از اتباع خارجی باشند که باید به کشورشان طرد شوند، معتاد هستند اما معتاد متجاهر نیستند، یا کارتون خواب یا زباله گرد هستند که به عنوان معتاد جمع آوری شده اند.
وی گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که در بحث تامین منابع اداره ارودگاه‌ ماده ۱۶ داریم، انتظار است که متولیان امر نسبت به غربالگری افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند اقدام کنند.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46117

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.