• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

رسیدگی به ۲۶۱ پرونده قاچاق ماینر در فارس

  • کد خبر : 45845
  • 07 شهریور 1401 - 12:52
رسیدگی به ۲۶۱ پرونده قاچاق ماینر در فارس
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۲۶۱ فقره پرونده قاچاق ماینر(استخراج رمزارز) و محکومیت متهمان این پرونده‌ها خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) که بدون رعایت تشریفات قانونی به داخل کشور وارد شده در حکم قاچاق بوده و مرتکبین بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات خواهد شد.

به نقل از تعزیرات فارس، سالاری در خصوص مجازات  عرضه و نگهداری این دستگاه‌ها، گفت: ماده ۱۸ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای نگهداری کالای قاچاق مشروط جریمه نقدی تا ۳ برابر ارزش ریالی کالای مکشوفه و ضبط کالا را در نظر گرفته که بر این اساس پرونده های قاچاق ماینر رسیدگی و متخلفین مجازات خواهند شد.

سالاری افزود: نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق، توسط واحد های صنفی تخلف بوده  و مرتکبین بر اساس همین قانون، علاوه بر مصادره کالا قاچاق، برای بار اول به جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا و ارز، بار دوم، ۴ برابر و دفعه سوم، به پرداخت ۶ برابر جریمه نقدی، نصب اعلامیه بر سر در محل کسب و تعطیلی واحد صنفی برای ۶ ماه محکوم خواهند شد.

او نسبت به استفاده از برق یارانه ای برای استخراج رمز ارز در واحدهای تولیدی نیز هشدار داد و گفت: برقی که با یارانه در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته، صرفا باید برای تولید کالایی باشد که پروانه بهره برداری را دریافت شده است و هر گونه استفاده غیرمجاز از این برق باعث طلمه به اقتصاد کشور شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس از رسیدگی به ۲۶۱ فقره پرونده قاچاق ماینر در شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و عنوان کرد: متهمین این پرونده ها به پرداخت ۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند و علاوه بر این دستگاههای مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45845

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.